fredag 5 april 2024

Påsklovsveckan slut för denna gång.

Simskolan fylldes av elever de sista två dagarna, fyra stycken iallafall, några med anmäld frånvaro där men några som jag inte har en aning om, men det är någon annans "bord".

Men det är ju väldigt tomt på skolan en fredag som denna, lovskolan avslutades igår, inte en enda elev på fritids eller anpassad grundskola idag.
Inte min avdelning det där förstås, jag slapp ju det i slutändan.
En bedrövlig organisation där tycker jag och många med mig, tur man slapp.

Hustruns brödbak igår var ju inte fel alls, gott gott gott.
Nu ska bara jag göra samma sak imorgon, tur frugan kan peka med hela handen så jag lär mig. ;)

Hörrni, kommer in till er alla i helgen och ser så ni sköter er. ;)

Ha en underbar fredagskväll.

7 kommentarer:

LillaSyster sa...

Olala det där brödet ser ju sååå gott ut! Mmmm ät och njut=)
Det var ju bra att några elever dök upp iallafall. Ha nu en fin fredagkväll och trevlig helg!

Geddfish ♥ sa...

Brödbak är inte alls dumt! Om du visste, så mycket som min make nr 2 och jag bakade tillsammans. Det gjorde iofs han nr 1 också på den tiden. Men som ensam är det inte så kul. Klart du ska baka, det är faktiskt gott och rogivande.

Trevlig fredagskväll och helg nu på er!

znogge sa...

Vissa arbetsuppgifter är sköna att slippa och framförallt när organisationen inte är den bästa.
Så gott med nybakat! Husse bakar ofta här hemma så det är bara att tacka och ta emot.

Önskar en god fredagskväll nu!

Ingrid sa...

brödet ser läckert ut!
Ha en fin helg!
/Ingrid

Ditte sa...

Så gott brödet ser ut! Kanske lämnar du receptet. (Snarare frugan)
Så bra att några elever kom till simskolan och man hoppas att fler skulle inse vikten av att kunna simma.
Trist med en organisation som inte fungerar. Men kanske finns det hopp om bättring.
Önskar dig och frugan en fin helg.

BP sa...

Baket som frugan åstadkom får direkt 10 plus - av tio möjliga alltså:-)
Logiken i tänket om simskolan och lovskolan hajar jag inte. Men så är jag ju inte lärare/elevassistent heller;-)

Njut av helgen nu:-)

Äventyret framtiden sa...

Brödet ser så himla gott ut! Varmt bröd och lite smör på är snudd på att vara i himmeln.
Njut fullt ut du som kan!
Ha en fin kväll!