söndag 7 april 2024

Tillbaka till ordningen.

Men först, tack för gratulationerna, nu tar vi ett år till innan den stora festen.

Kidzen återkommer ju till skolan imorgon, så även lärarna som haft en veckas ledighet då de har en ferieanställning.
Själv har jag semestertjänst, helt ok för mig, kan ju ta semester på loven om jag vill men det finns ju lite att göra även på loven...så är det ju.
Skulle man lida alltför mycket under ett lov så har jag ju för mig att psykiskt lidande räknas som sjukdom och då kan man sjukskriva sig med gott samvete. ;)

Nä, det blev inget av med att jag bakade i helgen, dammsög och skurade lägenheten istället, mer behövligt kände vi, tvättmaskinen har jag också fyllt och startat i skrivande stund, förra laddningen ifrån igår hänger på tork i vardagsrummet här, bättre än i badrummet där det tar längre tid att få tvätten torr.


Zenith(från andra sidan) och Ozzy tillönskar er en fin fortsättning på söndagen.

8 kommentarer:

BP sa...

Ser tyvärr inte bilden på dina pälsklingar. Ja, här skrek också lägenheten efter städning, men jag lät den skrika. Det blev nämligen helt plötsligt riktigt fint väder vid klockan 16.
Det var precis det jag menade igår - att ha tvätt i vardagsrummet nja;-)
Önskar dig en bra start på veckan:-)

Ditte sa...

Ett lite sent grattis till dig och frugan men här kommer det. Grattis! Önskar dig nu en bra start på arbetsveckan. Och kanske kommer veckan att ha med sig en del sol och värme.
Skönt att nu ha fått ordnat en del med det praktiska.
Så fin bild av katterna. Ge dem en extra klapp.
Ha det gott.

Susjos sa...

När jag vaknade idag så provade jag vårt nyköp, en sladdlös dammsugare...batteriet tog snabbt slut, men det hann bli lite dammfritt!

Fin bild på pälsklingarna...
Ha en bra start på veckan!

Marianne sa...

Klart psykiskt lidande är orsak till sjukskrivning, vem kan mäta det egentligen? :)
Efter att ha levt i svärdotterns röra och ostädade hem kände jag att mitt hem inte behöver någon städning än :)
Ja, någonstans kommer drömmarna ifrån men som du nämner är det svårt att hålla kvar de ibland.
Ha en fin start på veckan,
Marianne

Znogge sa...

På ett sätt måste det ändå kännas ganska så ok att jobba på loven för tempot måste bli betydligt lägre tänker jag.

Skönt att få rent hus. Här får vi nog ta krafttag snart men i dag valde Husse att baka ;-)

Önskar er två- och fyrbenta en glad måndag!

wiper sa...

Jag brukar som du ta en sak i sänder. Min man och jag har bakat en dag och sen städade vi nästa dag. Vi har ju nack- och ryggskador från olyckor på arbeten.

Katterna är ju för söta ;)

Ha en härlig tisdag
Hälsning från Malin

LillaSyster sa...

Nu har jag läst ikapp, så stort grattis i efterskott!
Så fint med en hälsning från andra sidan.
Jag har både möjlighet att hänga tvätten i källaren och låta avfuktaren göra jobbet eller så slänger vi in det i tumlaren, beror lite på vad det är som ska torkas. För det mesta så hängs det upp. Men jag gjorde som ni då jag bodde i lägenhet torkade det där det fanns plats.
Ha en fortsatt bra arbetsvecka!

Lotta sa...

Baka hinner du en annan dag. Ska dina katter ut och resa? Fina gosenosar ni har. Jag torkar inte heller tvätten i badrummet. Som sagt, snabbt och lätt i något rum istället.
Mitt i vecka, hoppas du får en bra dag :-)