onsdag 10 april 2024

Halva veckan gjord igen, det är onsdag.

EHT-möte igår 15.00-16.30, undertecknad var ju inte så överväldigad av ämnet men man får ju betalt för det iallafall, alltid något. 
Ibland under sådana liknande möten har jag mer koll på utsidan än på lokalen där vi befinner oss, tråkighetsfaktorn kan vara av bibliska proportioner fullt lämplig för en "tråktorsdag" hos Bp. ;) 

Eid firas ju idag, alla muslimska barn var lediga, det var ganska tomt på skolan med andra ord, tid för djupare diskussioner med de barnen som var på plats, och lite mys i form av läskedryck tydligen med lite kakor ifrån hemkunskapen.

Torsten och alla hans kusiner har börjat invadera skolan igen, myror är ju ett litet helsike men ståtliga varelser....eller...ja...varelser iallafall. ;)
Torsten på bilden förolyckades tyvärr av en oupplyst elev om alla varelsers rätt att leva i fred...vila i frid.

Ha en fin onsdagskväll allihopa.

6 kommentarer:

BP sa...

Göteborgs myror verkar vara tidigt ute. Har inte sett någon av Torstens kusiner här än. Men jag befinner mig ju aldrig på markplan, så...
Nu förstår jag varför det var så tomt i Täby Centrum idag. Eid, javisst ja. Vet inte om jag ska skratta eller gråta om det där med ledigheten. För inte behöver muslimska barn inställa sig i skolan vid kristna högtider. Eller har jag missat nåt här...
Tack för länken:-) Du får hemskt gärna lägga upp lite tråkigt imorgon;-)

LillaSyster sa...

jag funderar i samma banor som BP, vad då ledigt..... här jagas elever med ljus och lykta om de inte dyker upp sista skoldagen (på max3h)innan jul.....för då är det skolk om man väljer att inte dyka upp utan istället ta sikte mot jullovet på annan ort. Såg att vi fått myror i brevlådan.....men de ska få flytta.
Håll i hatten, här kan man blåsa bort.....

Marianne sa...

Tankar om rätt till ledighet på Eid, en kollega på sista arbetsplatsen upplyste mej om att de har rätt att vara lediga den dagen, hur kommer det sej då att vi kristna inte har rätt att vara lediga på våra högtider? Vet inte hur många julaftnar jag har jobbat, inte för att det stört så mycket, men ändå.
Myror, jag såg ju en hel hög på komposthögen i veckan men idag såg jag två inne i köket, det är nog första gången någonsin som jag ser skogsmyror inne.
Ha en fin kväll!

Ingrid sa...

Nu kommer småkrypen fram och snart vågar man sig inte ut i skogen och inte i täppan heller utan att ha sprejat sig med medel mot fästingar. Finns det något värre än fästingbett som kan ge både TBE och Borrelia. Borrelia har jag haft ett par gånger och det är inte kul att behöva peta i sig antibiotoka.
Ha en fin kväll!
/Ingrid

Znogge sa...

Här såg vi en myra i dag också men jag hoppas att vi slipper den invasion vi hade för några år sedan.
När det gäller Eid så finns det ingen regel eller lag som säger att eleverna har rätt att vara lediga den dagen. Det är upp till skolan att avgöra om ledigheten ska beviljas eller ej. På min skola var det ytterst sällan som någon muslimsk elev var hemma. Hände det så ansöktes inte om ledighet utan eleven sjukanmäldes.

Önskar en god kväll!

Susjos sa...

EHT-möte låter spännande, vad kan det vara?
Invasion av myror låter ju inte så kul.
Fint att ni fick tid för lite djupare diskussioner med barnen som var på plats idag.
Ha en fin fortsättning på veckan!