torsdag 11 april 2024

En torsdag i april.

 14:30 hade de veckans "trivselfika" som vanligt där jag inte deltar överhuvudtaget i ren protest, mötestiden 15.00-16.30 innehöll inget som rörde mig så jag kom hem tidigt denna torsdag, underbart var det ju verkligen.
Gillar inte påtvingade sociala aktiviteter på kneget i form av "fika", på ren svenska, dra åt helvete.
Ingen som tycker det är trevligt ändå, åtminstone ingen jag har pratat med, jösses vad tråkig jag är. ;)

Kidzen ska ju ut på praktik, försöker övertala vissa elever om rätt val genom att se på filmer om olika yrken.
Här praktik på en djurpark, helt och håller min grej, är väl därför jag arbetar på en skola. ;)

Tillönskar er en fin torsdagskväll, ha det bäst.

5 kommentarer:

Znogge sa...

Ha ha, jaså det är därför du jobbar på en skola men du har en poäng där ;-) Det kan vara rena djurparken eller rena cirkusen ;-)

En fika under mötestid stod jag alltid ut med men tyckte det var betydligt värre när det blev fåniga lekar. Inget för mig kan jag säga.

Önskar en god eftermiddag nu!

LillaSyster sa...

Jag håller med Znogge i första stycket =)
Du gjorde helt rätt som värnade om din tid och gick hem istället för ett påtvingat fika - urdåligt!
Jo, lite mer sol kunde jag fått med hem det tycker jag också, men idag blåser det åtminstone lite varmare än igår. Ha en bra kväll!

BP sa...

Skrattade gott din slutsats att ditt jobb på skolan liknar det på en djurpark - hahaha!
Påtvingade aktiviteter i form av fika är ju oskyldigt. Tycker det är mycket värre med "teambuilding" aktiviteter eller "vegetariska middagar". Fika gjorde vi iofs varje dag i olika grupper, och det var alltid trevligt. Men då kunde man ju välja vem man ville sitta tillsammans med.
Jag skulle INTE vilja jobba varken på en skola eller på en djurpark;-)
Önskar dig en fortsatt fin kväll:-)

wiper sa...

Du är inte tråkig utan jag tycker du är rolig, säger som du tycker och det är befriande.

Så bra och pedagogiskt att visa filmer på olika yrken. Det gör ju lättare för dom. Du är verkligen påhittig och kreativ och såna personer behövs verkligen. Många pluspoäng till dig

Ha nu en skön fredag Micke
Hälsning från Malin

Marianne sa...

Det är märkligt att en ska bli påtvingad att umgås med kolleger, när jag skulle inte heller deltagit tror jag, jag är på jobbet för att jobba, social samvaro väljer jag själv när och med vem.
Djurpark verkar vara en nyttig plats för praktik.

Smart att lägga studiedagar så de passar in på när barnen vill vara lediga!
Ja, det var grymt av Frölunda nu får vi se hur det går ikväll, oavsett så vill jag se Rögle mosas i finalen ;) De är ganska äckligt att se på jumbotronen att de röglespelare som tacklar en Sylvergårdare får poäng, antagligen för att provocera men osportsligt i mina ögon.
Ha en fin start på helgen!