fredag 12 april 2024

En fredag i april...kan det vara något ?

 Nja, egentligen inte kanske ur ett världsperspektiv, men jag gillar det, så är det ju, fredagar är ju det bästa på en arbetsvecka när man arbetar måndag till fredag,
Praise the lord. :)

Diabetessköterskan förärades med ett besök idag, svar på prover fick jag där och en standardundersökning, en remiss för fortsatt fotvård skrevs också ut till undertecknad.

Men nu ska en helg inledas med buller och bång...nja...inget buller och inget bång heller...men ändå, ska njuta av denna helgen iallafall har jag tänkt, så får det bli.


Lilla jag, ifrån längesedan, tillönskar er en fin inledning på helgen.

8 kommentarer:

Geddfish ♥ sa...

Vilken söt gulleplutt du är på kortet från längesen 💖
Skönt med fredag, det tycker jag också.
Fast idag har jag "jobbat" lite ideellt och det var roligt. De äldre på hemmet uppskattade körsång med bla kända sånger (även om Blåsippan) lite andakt och de ville gärna fika och prata. Så en god gärning.
Ha det gott!

BP sa...

Sååååå söt du är på bilden - en glad liten skit:-) Å du vet väl att du är dig väldigt lik:-)
Fredagar är alltid speciella, även när man är pensionär, konstigt nog.
Var diabetessköterskan nöjd med dig då? Hoppas det!
Önskar dig en riktigt trevlig helg... på sofflocket med en öl, en vinare, en whiskey eller nåt annat gott:-)

Ingrid sa...

Jag önskar dig en riktigt skön helg!
Kram, Ingrid

Stefan sa...

Drygt två månader som förtidspensionär, men trots det längtar jag till fredagen. Ett löfte till mig själv är att göra skillnad på vardag och helg.
Bara att få ta en kall öl till fredagsmyset är något att längta efter.

Trevlig helg!

Lotta sa...

Lika söt då som nu! Visst är det härligt med lediga fredagar men jag ser fram emot måndag för då är jag ledig.
Önskar dig en trevlig lördag ;-)

LillaSyster sa...

En glad lite prick och jag tror han är lika glad idag!
Ha en skön helg=)

Znogge sa...

Vilken fin barndomsbild på dig och man kan verkligen se att det är du.
Visst är det något speciellt med fredagar och extra speciella är de när man jobbar.

Nu har det hunnit bli lördag så jag önskar er båda en god sådan!

Marianne sa...

Trots att jag har haft oregelbundna arbetstider nästan hela mitt yrkesverksamma liv tycker jag att fredagar är något speciellt.
Söt och glad liten kille på fotot.

Sv; Jag jobbar stenhårt på att göra mej av med feber & hosta.

Njut nu av din fredag och helg.