lördag 25 maj 2024

En lördag i Maj.

Vi vaknade utan väckarklocka, såsom sig bör en lördag i våra liv frugan och jag.
Efter en kopp kaffe så piggnade vi ju till och satte igång med vår balkong, lite kvar att göra där innan allt kan komma i ordning och vi får ett säsongsbetonat ställe att njuta av ett par månader eller tre, ska bli riktigt skönt när allt är klart.
Vi färdigställande utlovas härmed ett fotobevis.

Har ju även ommöblerat min "mancave" då vägen ut till balkongen behövde bli lite enklare att komma igenom, innan fick man näst intill klättra då soffan stod lite dumt till, inga problem för mig men frugan gillade inte alls detta, och som alla vet, min hustrus önskningar måste alltid tillgodoses, så det så. 

Kapten blåtand verkar nöjd med sin nya plats, än har jag inte hört några klagomål. ;)
Även katternas klätterställning står numera på ny plats, de har heller inte beklagat sig utan har funnit sina platser där på nytt.

Nu ska det bara bli lite mer städning, dammas osv och klätterställningen ska ses över, den ser lite skräpig ut just nu.
Men detta får bli morgondagens projekt, nu  blir det vila på soffan.

Ha en fin kväll alla.

8 kommentarer:

Susjos sa...

Härligt att få det sommarfixat på balkongen, och ni är ju duktiga med gröna växter och grönsaker, så det ska bli kul att få se när det är färdigt!
Wow vilken klätterställning katterna har, fint att de gillar den!
Å skönt att inte Kapten Blåtand klagar!
Ha en fortsatt fin lördagkväll, jag laddar för nattjobb!

BP sa...

Mina ögon dras direkt till spinnrocken. Gissar att den är "äkta, dvs. gammal. Så fin den är! Och så äger du ju världens största dalahäst. Inte ofta jag har sett en så stor fin häst.
Ser mycket fram emot en irl bild från er balkong. Den var ju såååå fin ifjol. Blir den ännu finare i år?!
Önskar dig en riktigt trevlig lördag kväll:-)

Geddfish ♥ sa...

Många fina detaljer såg jag i dina foton, wow!
Jag ser fram emot en balkongbild, jag vet ju att ni grönskar all over.
Ha en härlig lördag nu, kram!

ibod11 - Ingrid sa...

Skönt att få vakna av sig själv när man förhoppningsvis är utsövd och redo för dagen. Jag själv är urusel på pyntning av balkongen så jag ser fram emot att få se hur en sommarbalkong kan se ut. Jag har i nästan hela mitt vuxna liv levt i hus med trädgård och sedan jag köpte en lägenhet har jag lagt undan alla krav som kan struntas i. Därför hänger nu endast två fejkpelargoner i korgar på min balkong :D Jag är nöjd.
Lycka till med allt!

LillaSyster sa...

Härligt att ni snart är klara med er oas! Ha en bra söndag=)

Gunnel sa...

Vilken stor klätterställning! Era katter har det verkligen bra. Kram

wiper sa...

Härligt att få klart på balkongen. Vi har lite spartanskt i och med att vi flyttat och förra året orkade vi inte. Vi vaknar också utan väckarklocka precis som ni gör ;)

Kul detta med Kapten Blåtand ;). Vilken fin kattställning.

Ha en skön söndag Micke

Znogge sa...

Så mysigt att få fixat på balkongen. Hoppas att det blir många sköna stunder där. Det är ju en fördel att ta sig fram relativt enkelt så det blev säkert bra.

Önskar en god söndag nu!