söndag 26 maj 2024

Söndag inför vecka 22-2024.

Andra veckan med praktik för årskurs 8, flera elever har tydligen avbrutit sin praktik, varför? 
Någon talade om för dem att de gjorde fel och behövde göra rätt istället för fel.
Herregud, skärp er ungjävlar. 

Blev ju att gå ner med en gammal skohylla till vårt källarförråd, den har de senaste fem åren använts som blomsterbord på balkongen men förpassades in i min mancave i dagarna av hustrun.
Tyvärr stod den lite dumt här, min julgran behövde mer utrymme så det blev som det blev.
Julgranen? Jodå, den står där sedan julen tog slut, den får vara kvar till nästa julmånad.
Får se om vi står ut med den men vacker är den ju. ;)

Frugan åkte iväg på konfirmation idag, yngsta barnbarnet tog den teologiska studenten för barn, hoppas de har kul, själv trivs jag bäst här under korkeken och luktar på blommorna. ;)

Mors dag är det ju, frugan har gratulerats som sig bör, ha det fint nu alla mammor och övriga. Ozzy instämmer i gratulationerna.

Ha det fint alla.

8 kommentarer:

Marianne sa...

Härlig bild på Ozzy!
Ja, står granen inte i vägen så kan den väl få stå kvar? Jag har ingen gran, vare sej vid jul eller juli.

Det blir nog en tuff match mot Finland, jag hoppas Larmi släpper in allt ;)
Han är ju Växjös målvakt så jag tänker att han kan prioritera sitt nya hemland.
Eller?

Ha en fin söndagseftermiddag !

Geddfish ♥ sa...

Vilken julgransfantast du är 😂 wow! Jaja, här har jag varken eller när var eller hur.
High five till Ozzy, läcker bild!
Grattis alla mammor!
Ha det fint du med.

Anki sa...

De är lättkränkta dagens ungdomar ... jisses!
Granen står säkert bra där hos dig och då kan den stå kvar :)
Ha en fin fortsättning på söndagen! Härlig bild på Ozzy!

LillaSyster sa...

Coola Ozzy!
Näe, jag förstår inte hur du orkar ha granen framme året om......men alla är vi olika och var och en får ju ha det som den vill.....men jag fattar ändå inte. Ha nu en riktigt skön kväll! För det känns som om det finns lite att ta tag i imorgon på jobbet.

ibod11 - Ingrid sa...

Hmm, är de inte vana vid att ha regler och att ta instruktioner kanske? I så fall är det nog på tiden. Om det nu inte är så att någon verkligen har behandlat dem illa på riktigt men det skulle nog komma fram i så fall.
Julen är min favorithögtid men efter att ha haft alla tomtar och pynt framme hela december är jag så trött på allt så efter nyår orkar jag inte se det längre. Men julgranar är fina, det håller jag med om :D
Kul och fin bild på din Ozzy :D

BP sa...

Hur f*n fick du Ozzy att faktiskt vinka????? På riktigt alltså. En helt underbar bild. Bästa fotot ever av honom:-)
Hur du står ut med din julgran under ett helt år är obegripligt för mig. Okej, den är vit, men ändå. Den tar ju bara onödig plats och sedan är den ju inte längre speciell när julen slutligen kommer;-)
Ser att du avstod från konfirmationsdeltagande- Bra gjort, det hade jag också gjort;-)

Nu önskar jag din en bra avslutning helgen och en bra början på vecka 22:-)

Susjos sa...

Underbar bild på Ozzy, vink vink till er också! Och tack för gratulationerna!
Ha en fin kväll!

Znogge sa...

Vad är det för fel på dagens ungdomar som inte tål en tillsägelse? De lär få det svårt när det blir dags att försörja sig...
Vilken härlig bild på Ozzy!

Önskar en god måndag nu!