måndag 27 maj 2024

Vecka 22 är igång med allt vad det innebär.

 Och jag har tappat luften helt, har ju den tendensen innan en längre ledighet som en semester ju innebär, men lite tidigt är det ju att tappa luften redan nu.
Blir att hyperventilera i en papperspåse varje morgon innan kneget, hujeda mej. ;)

En gammal bild av skolan innan solpanelerna sattes upp på taket, 12 år sedan jag började där men jag är kvar ännu.

Många har ju kommit och gått under dessa år, elever förstås varje år men personalen byts ut emellanåt, de söker andra jobb, många har under ekonomiskt svåra tider fått gå, då framförallt de med tillfälliga anställningar förstås men ändå, andra har fått byta skola.
Får se hur många som försvinner inför denna semester.

Bilden av Ozzy igår, ja, det ser ju faktiskt ut som en vinkning fast i själva verket försökte han klippa till mig...haha...det fungerar det också. ;)

Ha nu en underbar resterande måndag gott folk.

10 kommentarer:

ibod11 - Ingrid sa...

Hoppas att du hittar luften igen. Den är väldigt bra att ha. Ta hand om dig.

Ingrid sa...

Så skönt att du har en semester att se fram mot. Det låter verkligen som om du är stressad nu och det är ju inte bra alls.
Ha en fin kväll!
/Ingrid

LillaSyster sa...

Det är bra att du trappar ner och börjar gå i semesterlunk. Jag tror att det varma sköna vädret spelar in, för jag har lite samma känsla som dig, måste jag jobba idag? Ja, det måste jag och jag mitt arma nöt hade lagt in några extra pass...Tja man kan ju inte veta i förväg hur bra väder det skulle bli. Ha en bra kväll, och du låt bli att reta Ozzy =)

Marianne sa...

Jag tror att jag förstår vad du menar med att du tappar luften, det var väl ungefär så jag kunde känna när det var nära långledigt, kanske.
Tråkigt med de kollegor som slutat på grund av nedskärningar, de andra valde ju själva
Jag såg inte att Ozzy gjorde annat än försökte fånga din hand, söt kisse som är mån om sin integritet.
Ha en fin start på veckan!

BP sa...

Tolv år på samma arbetsplats. Ja, antingen är du masochist eller så trivs du faktiskt rätt så bra där. Sedan måste du ju göra ett riktigt bra jobb, för annars hade de nog inte behållit dig alla dessa år.
Vet inte om jag ska gratulera eller beklaga sorgen - hahaha;-)
Som längst har jag varit 10 år på samma ställe. När jag var ung bytte jag jobb vart femte år, men sista jobbet innan pensioneringen hade jag i 10 år. Och jag stortrivdes!
Önskar dig också en fin kväll!

znogge sa...

Så är det. Personalen kommer och går. En del stannar längre och andra kortare. Jag trivdes bra och såg därför ingen anledning att byta arbetsplats. Men men, det är så olika med det.

Önskar en god kväll!

Susjos sa...

Ja, man får bita ihop innan semestern..snart snart är det dags !
Inte dumt att du jobbat 12 år på samma ställe, då trivs du ändock ganska bra ;-)
Ha en fin kväll!

Gunnel sa...

Det låter som en semester hade passat perfekt nu.

Anna i Portugal sa...

Snart hoppas jag du kan få ta djupa andetag med magen!

Marianne sa...

Hoppas du fått lite luft nu mitt i veckan.

Sv, Det var synd att ni missade vindruvor i ert växthus, de brukar vara tacksamma och ge mycket druvor.
Ha en fin mitt-i-veckan-dag!