onsdag 29 maj 2024

Onsdag återigen...

och det är två dagar efter löning, räkningar och hyran betald, en liten slant till sparkontot också, fint att man har möjlighet till just ett sparkonto, inte alla som har den möjligheten ju.
Det är ju "dyrtider" sedan några år tillbaka, lönerna går inte upp i samma takt som utgifterna, tur vi inte har ungar hemma, det hade varit tufft.

Ozzy har inte de bekymren, husse betalar så glatt för hans uppehälle. ;)
Mor i städtagen för så längesedan, tjocktv till vänster...utan fjärrkontroll...jösses.
Genom fönstret ser man ner emot Hönös hamn, bästa utsikten.

Åttorna är ju på praktik även denna veckan, förutom de som backat ur pga att de fick instruktioner av arbetsledarna, kränkningsärende tydligen, ungar är känsligare idag än när en annan var ung. ;)
Idag for även niorna iväg för en tredagars stockholmsvistelse, det var således ganska tomt på högstadiet...skönt på många sätt faktiskt men ovant.

Enda myran som klarade sig ifrån oss idag, kidzen och lärarna klämde ihjäl myran svantes släktingar, jag lyckades gömma svante under en pappershandduk.
Min empati och sympati är ju oslagbar. ;)

Ha nu en fin fortsatt Onsdag alla.

10 kommentarer:

ibod11 - Ingrid sa...

Det känns alltid bra om man har en slant över i slutet av månaden. Buffert behöver man ha.
Är man djurvän så är man och vad fint att Svante hade en beskyddare :D

wiper sa...

Det är verkligen toppen när man kan spara lite. Jag blev sjuk före pensionen så jag missade många tusenlappar, så det känns som ett straff. Vi sparade skatteåterbäringen så vi kan göra lite extra framöver.

Så gullig bild på Ozzy ;). Vilken fin minnesbild och man känner ju ingen den tidens inredning. Mina föräldrar hade sån färg på soffan då och även gardinerna. Tänk vad häftigt man tyckte tjock tv var ;) ;)

Ja du man fick tåla mycket i skolan förr. Jag har också svårt för att döda dom små krypen ;)

Ha en fortsatt fin onsdag själv Micke

Znogge sa...

Det är viktigt att ha ett litet sparkapital ja men tyvärr har inte alla den förmånen vilket måste vara jobbigt.

Suck säger jag bara! Vissa är så lättkränkta att man kan bli mörkrädd för mindre. Det lär bli tufft för dem på en arbetsplats...

Det har hänt en del på TV-fronten kan man verkligen säga!

Önskar en god kväll nu!

LillaSyster sa...

Lifeguard Micke! Det är perfekt att vara katt =) Helt bekymmersfritt, speciellt som innekatt. Njut av kvällssolen!

Ingrid sa...

Visst är det värdefullt att ha ett lite sparkapital om något oförutsett händer.
Hoppas att veckan rullar på utan några störningar!
/Ingrid

Äventyret framtiden sa...

Haha, vad matar du Svante med? Ozzy skulle man vara...underbar katt.
Ha det gott på alla sätt och vis!

Gunnel sa...

Du är Svantes favorit förstår jag.

BP sa...

Visst är det skönt att kunna lägga undan en slant varje månad. Det får man igen när man går i pension. För en gångs skull pratar jag av egen erfarenhet;-)
Sedan undrar jag ibland. Du skriver det som alla bekräftar nämligen att det råder "kärvare tider" just nu. Men när man går runt i Täby (inte i centrum) utan i den nya stadsdelen Täby Park där en massa restauranger/caféer har öppnat, då förundras man över att ställena är fullsatta efter klockan 18. Om man har tur får man plats ute, annars är de inne som gäller. Fullsatt både inne och ute. Hur går det ihop med kärva tider...
Avundas inte dina kollegor som måste vara "barnvakter" år niorna i Stockholm. Men de har i alla fall en himla tur med vädret;-)

PS. Härligt kultig bild från vardagsrummet där din mamma håller på att dammsuga. DS.

Stefan sa...

Min "lön" kommer numera veckan innan ni löntagare får er. Det gör att jag kan göra mina inköp veckan innan och slipper därmed kaoset på bolaget och andra trevliga butiker.

Myror...detta elände som vi brottas med i trädgården varje sommar. Tack o lov håller de sig där och är bussiga nog och lämnar vår lägenhet i fred.

Marianne sa...

Det är nog många barnfamiljer som har det svårt nu, så jag säger som du, skönt att den tiden är förbi.
Kul att se foton från förr, det är en del man känner igen i inredningen, framförallt tjockTV.

Önskar en fin torsdag!