tisdag 7 maj 2024

Tisdag den 7 maj 2024.

Ungarna var ju glada i hågen när de lämnade skolan efter skoldagens slut, tror jag det, de har ju  fem dagar ledigt nu, de har det allt bra iallafall. 
Skönt med en lugn tvådagarsvecka för dem, lika skönt för oss vuxna som är lediga torsdag och fredag.

Det är ju inte bara på skolan det kan bli bråk mellan elever, även när de ryker ihop på sin fritid så berörs ju vi både direkt och indirekt, socialtjänsten har ju personal på skolan 100%, bra folk tycker jag och en bra tanke att faktiskt samarbeta på plats.

Dagens begivenhet på tekniken i skolan, en näst intill färdig grill som drivs av solen, bara en liten "ställning" som ska ersätta pinnarna där, sedan ska vi minsann grilla.
Lär väl ta en halvtimme att grilla en korv...minst...men ändå. ;)

Vackert i morse på väg till bussen, helt fantastisk dag vädermässigt.

Men nu...vila.
Ha en fin kväll alla.

4 kommentarer:

LillaSyster sa...

Spännande experiment med den soldrivna grillen - kan ju också bli så att man får äta korven rå i brist på solsken....här är skapligt mulet och isande vindar. Jo, solen har visat sig några gånger under dagen - men troligen inte tillräckligt länge för att grilla en korv.
Skönt för kidzen att vara lediga , vårterminen går ju så mycket fortare än höstterminen. Ha en bra kväll och njut av din ledighet då du jobbat klart imorgon - jag har lyxen att bara jobba halvdag imorgon =)

Veiken sa...

Bråk mellan skolungdomar är inte helt ovanligt tyvärr. Hoppas dina ungar får 5 fina dagars ledighet utan bråk!

BP sa...

Kul med "solcellsgrillen". Smart idé, speciellt i länder där solen skiner ofta och länge;-)

Just ja, nu är det långledighet som gäller igen. Hade nästan glömt bort det, hade på nåt konstigt sätt lagt Kristi Flygaren till nästa vecka - hahaha. Det är sånt som händer när man är pensionär.
Sista bilden är en av dina bästa ever, och det säger då inte lite - WOW!!!

Znogge sa...

Kan tänka mig att ledigheten uppskattas av alla.
Precis så är det. Även om konflikterna sker på fritiden så följer de med tillbaka till skolan. Jag har flera gånger varit med om att elever bråkat under helgen och sedan har föräldrarna mejlat mig och bett mig reda ut det på måndagen. Där har jag dock sagt stopp vid flera tillfälle och skickat bollen tillbaka till föräldrarna. Jag räds inte konflikter men är föräldrarna medvetna om det och det händer under helgen får de ta i det. Blev det påverkan i skolan däremot då tog vi det.

Önskar en fortsatt fin onsdag!