söndag 9 juni 2024

Och så var det söndag innan arbete igen.

Två dagar återstår för kidzen av denna termin följt av sommarskola för de som behöver det, ett erbjudande från skolan, dock inte obligatoriskt vilket det kanske borde vara, men de flesta som behöver hakar ju på, föräldrarna tar sitt ansvar således. 

Städade lite igår så som sig bör, bra för min mentala hälsa att engagera mig i något som ger ett synligt resultat.
Men jag är trött, sååå fruktansvärt trött, kan det vara åldern?
Jag är ju bara 55 för tusan.

"Gode gud, låt mig vinna 20 miljoner på Keno så jag kan pensionera mig"
Amen och tack ska du ha i förskott. ;)

Tur att jag trivs på min arbetsplats iallafall, även om det är förändringstider i branschen personalmässigt, kidzen är ju där, är ju därför man inte tröttnar helt då man ibland, som jag just nu, får en "dipp".

Snart midsommar igen, en gammal bild, blir ju sugen på lite matjessill redan nu men bäst att härda ut och hoppas vi får tag i färskpotatis då vår egen inte kommer att vara redo då.

Men nu gott folk, njut av denna söndag oavsett väder, här åskar och regnar det, det funkar trots allt.

Ha det bäst.

9 kommentarer:

Znogge sa...

Det är väldigt mänskligt att få en dipp lite då och då. Jag träffade en före detta kollega för någon vecka sedan och just den dagen verkade han rätt uppgiven. Tror det är hög tid för sommarlov nu. Så bra att många nappar på sommarskolan för med tanke på dagens betygssystem så krävs ju godkänt betyg i vissa ämnen om man vill komma vidare.
Här regnar det och känns som rena höststormen så vi lär inte gå ut mer i dag.

Önskar en god söndag!

ibod11 - Ingrid sa...

Inte kul att vara så utpumpad och trött. Om det är en trötthet du inte känner igen kanske du borde höra med din vårdcentral om de tycker att du behöver kollas upp. Någon brist av något slag kanske eller kanske det behövs en förändring i medicineringen. Men du har säkert koll på läget.
Fint att sommarskola erbjuds och att många nappar. Fint också att läsa att du trotts trötthet trivs på jobbet. Det är viktigt.
Ta hand om dig!

LillaSyster sa...

Blåser storm och regn/ åska till och från..... Tror nog att ni hittar färskpotatis i affären till midsommarhelg, såg det i butiken när jag handlade i veckan. Nu kan du börja nedräkning order till din semester =)
Ha en bra kväll!

BP sa...

Ingen åska här, men väl en rejäl regnskur som gjorde att min bil fick en helt naturlig tvätt för en timme sedan.
Jo, vem skulle inte tacka jag till 20 miljoner på Keno eller Triss har ju också nåt roligt "erbjudande".
Om du inte hade skrivit att dina värden är perfekta just nu hade jag tippat på att tröttheten är en konsekvens av högt blodsocker, men det argumentet faller ju direkt. Tack och lov!
Bara att bita ihop och stå upp med några få veckor till;-) Gissar att det inte bara du dom har en dipp just nu. De flesta arbetsföra pesoner längtar nog efter semester.
Önskar dig i alla fall en bra början på veckan!

Anki sa...

Ja, dippar är sånt vi alla får då och då!
Ha nu trots detta en bra start på den kommande veckan!

Susjos sa...

Tänker också på din diabetes, men den har du ju kollat upp. Hoppas du piggar på dig, semestern hägrar!
Mums med matjesill och färskpotatis.
Ha en bra start på den nya veckan!

Ingrid sa...

Det blir skönt för dig när du får semester och kan få ta igen dig lite. Visst kan man blir trött på allt ibland.
Matjesill och färsk potatis med gräddfil och gräslök är nästan det bästa som finne.
Hoppas att du haft en fin söndag!

Ditte sa...

Ja, skönt att nedräkningen är i gång. Men denna trötthet kanske du skulle kolla upp lite mer. Finns ju mycket den kan bero på.
Skönt i alla fall att din ledighet närmar sig.
Detta med sommarskola är ju jättebra och hade många varit i skolan , på lektionerna och gjort sina uppgifter så kanske de hade klarat sig utan sommarskola. Å andra sidan är det ju säkert också trevligt att vara där. Lovet är ju långt och många har kanske inte möjlighet till så många aktiviteter.
Önskar dig nu fina dagar på sluttampen.

Marianne sa...

Så jobbigt att vara så trött, kan det var utmattning? Men jag tror den här sega våren påverkat många med trötthet. Skönt ändå att sommarlovet närmar sej. Det är bra att det finns sommarskola och att de som behöver det utnyttjar den, förr var alternativet att gå om en årskurs, med så är det väl inte numer?
Den där bönen har nog många bett innan dej, även jag, men jag hoppas du blir bönhörd.

Harry är en riktig glädjespridare, och gör mycket gott för måendet, men det är ju en del jobb förstås och jag tycker det är klokt att vänta tills förutsättningarna är de bästa, det är många som skaffar djur utan att veta vad det innebär.

Önskar en fin start på denna veckan!