lördag 8 juni 2024

Dagen efter den där klämdagen.

Men lördag är det ju, två dagar efter intagande av "Ozempic", den där medicinen som det skrivits om så mycket då den oftast inte finns i lager numera.
Mår toppen, det där illamåendet som jag hade i början har försvunnit, tacksamt minst sagt.
Har tre veckor kvar innan det återigen tar slut, hoppas det finns i lager innan dess.
Mina "värden" är perfekta just nu.

Bp undrade ju i en kommentar om det var något särskilt som gjorde att luften gick ur mig yrkesmässigt för några veckor sedan...jag vet faktiskt inte vad som hände egentligen, att folk återigen flyttar ifrån skolan för att gå vidare till andra skolor är ju en anledning förstås, några flyttar för att deras rimliga önskemål inte har tillgodosetts, andra för att de har placerats om inom skolområdet, ja, jag hoppas att jag slipper tappa luften nästa år vid avslutningen, detta var inte roligt.
Zillen tillönskar alla en fin lördag ni är bäst. 

Ha det nu bäst alla.

9 kommentarer:

Znogge sa...

Så skönt att biverkningarna börjar gå över. Illamående är väldigt påfrestande minst sagt.

När man jobbar med människor sker ibland förändringar som inte är till det bättre och det är lätt att luften går ur en. Det är ett intensivt arbete och jag tror att man måste ha jobbat i skolans värld själv för att förstå det.

Önskar en god lördag!

LillaSyster sa...

Tjena Zillen, du och Husse får ha en mysig eftermiddag och fylla på energidepåerna - så att han orkar med de sista arbetsdagarna innan ledigheten.

ibod11 - Ingrid sa...

Jag håller alla tummar för att din medicin ska finnas tillgänglig när du behöver den. Tyvärr så är det vanligt att vissa mediciner inte räcker till alla. Men den här är ju viktig för många har jag förstått och ni borde prioriteras framför andra användningsområden.
Det kanske inte är så underligt att luften går ur dig med tanke på hur illa det kan vara inom skolans värld. När ska det egentligen bli ändring på det kan man undra.
Fin bild på Zillen :D

BP sa...

Har läst mycket om just Ozempic och tycker att den medicinen måste vara helt perfekt för dig - diabetes typ 2 och dessutom främjar medicinen viktminskning. Som sagt helt perfekt, vilket du ju också skriver. Är såååååå glad för din del!

Tusen tack för länken och förklaringen. Det är ju inte speciellt för skolan att kollegor väljer att gå vidare/byta arbetsplats. Det gäller på något sätt att inte skapa för "nära" relationer i "arbetsvärlden". Tycker jag då. Sedan kan du ju också se dig om efter ett nytt jobb om du känner för det.

Människan är ju bekväm av sig, åtminstone är jag det. Man vet vad man har, men inte vad man får. Och då stannar man kvar varken man gillar jobbet/kollegorna eller inte. Så är det kanske för dig...

Önskar dig en fortsatt fin långhelg:-)

Lotta sa...

Så jobbigt när luften går ur en, det tar på energin. Tar tid att återfå balansen sedan men som tur är har du en skön semester att se fram emot. Det brukar hjälpa, oftast iallafall.
Du får göra som Zillen, inta soffläge :-)
Ha det bäst och sköt om dig!

Anna i Portugal sa...

Vad bra du hittat luften igen, hoppas du slipper tappa den igen. Jobbigt när ens medicin inte finns i lager! Skönt dina värden är bra nu. Ha en skön söndag!

wiper sa...

Så skönt för dig att du mår bra av medicinen. Märkligt att det numera kan ta slut på medicin sånt har jag aldrig hört talas om förut. Det hände även med levaxin ett tag men nu verkar det fungera.

Jag säger som Anna uttrycker så bra: Vad bra att du hittade luften igen. Allt går verkligen upp och ner i livet

Vilken magisk bild på Zillen.

Ha en fin och skön söndag Micke

Gunnel sa...

Det känns inte ok att nödvändig medicin inte ska finnas i lager. Minns hur vi kämpade för att få den medicin min man behövde. Onödigt krafs går det alltid att få fram, så man undrar vad som är problemet.

Marianne sa...

Skönt att illamåendet gett sej. Är det den medicin jag har läst skrivs ut till icke diabetiker? Det är ju helt galet i så fall, det är helt ofattbart att vissa kan vara så egoistiska att de tar medicin de egentligen inte behöver men som är livsviktig för andra. Jag hoppas det blir ett slut på det och att ni som verkligen behöver den prioriteras.
Zillen är för söt <3