måndag 3 juni 2024

Skolan tillbaka till normalläge igen.

Kidzen från praktiken är tillbaka, så även niorna efter sin stockholmsresa onsdag till fredag, mycket extra personal denna måndag då det finns mycket oro för bråk igen, orsaken är samma som tidigare, infekterade relationer mellan en del av barnen.
Polisutredningarna pågår ännu.

Har ju fått rensat bort det sista ifrån balkongen nu äntligen och den sista säcken med förra årets jord åkte ut i morse, nu börjar det arta sig, den första jordgubben är till och med på gång.
Men vi var ju sent ute i år, potatisen vi satte aningen sent kommer således inte att hamna på tallriken denna midsommar.

Men visst är det så, kunskap är viktigt.

Imorgon ska lärare spela fotboll mot niorna, som vanligt håller jag på ungarna, lärarna kan behöva en knäpp på näsan ibland. ;)

Ha det nu så fint alla, kikar in till er i dagarna som följer. 
 

12 kommentarer:

Znogge sa...

Jobbigt med långvariga konflikter men en del barn och ungdomar har svårt att släppa vissa saker. Man trodde det var löst men så blossar det upp igen. Ärligt talat är det nog bra att det snart är sommarlov.

Då hoppas vi att det blir en bra match i morgon. Personligen tror jag att eleverna har störst chans att vinna ;-)

Önskar en god måndagskväll!

Susjos sa...

Trist med konflikter i skolan, hoppas det löser sig på bästa sätt!
Bilden du lägger upp är ju såå talande, det är viktigt med utbildning!

Ha en fin måndagkväll!

Ingrid sa...

Så tråkigt att ni har sådana konflikter så att polisen måsta blandas in. Hoppas att det löser sig.
Ha en trevlig fotbollsmatch i morgon!
/Ingrid

BP sa...

Då är det bara att bita ihop i en vecka till, för då är det skolavslutningsdags för det här året.
Infekterade relationer mellan en del av barnen... är det mellan svenska och "utländska" barn eller mellan olika "utländska grupperingar". Oj, så diplomatiskt jag har uttryckt mig nu;-)

Kunskap är viktig, men jag skulle säga att minst 70 procent av det jag lärde mig i skolan/på gymnasiet har inte kommit till användning alls. Som matte, biologi, kemi bland annat... Sedan kan jag tycka att språk är makt.

Antar att det inte är du som är domare i matchen, men jag hoppas att ni alla ha riktigt roligt och att vädret blir fint:-)

ibod11 - Ingrid sa...

Inte nog med allt annat som skolpersonal ska klara av, ni ska hantera allvarliga konflikter också. Bra att extra resurser sätts in och kanske är det yrkeskategorier som är utbildade just för konfliktlösningar av det svårare slaget.
Jag hejar också på ungdomarna :D
Kanske kom odlingarna igång en aning sent men när det blir skördedags är säkert smakerna värda väntan.
Ett väldigt bra exempel på hur bra det är med kunskap.

Äventyret framtiden sa...

Kunskap är mycket viktigt japp.
Hoppas att allt ordnar sig vad gäller konflikten på skolan, på bästa sätt.

Ha en fin kväll, njut av gubben i lådan, snart!

Lotta sa...

Hoppas att allt lugnar ner sig så att konflikten hinner lösas upp innan sommarlovet.
Mina potatis hinner bli klara innan midsommar. Jag kan dela med mig.
Ha en bra dag och jag hoppas också att ungarna vinner :-)

Anki sa...

Kloka ord där ... för visst är det så att kunskap är viktigt! Trist med konflikterna ... hoppas det löser sig.
Ha nu en fin fortsättning på veckan!

Gunnel sa...

Tråkigt med den slags konflikter. Ni tycks odla en hel del på er balkong. Ha det bra.

Marianne sa...

Visst är det så, med kunskap kommer man långt! Även om det var nära just här!
Jobbigt med bråken, hoppas polisen kan få någon rätsida på de.
kul med fotbollen, jag hjälper till att heja på barnen!
Snart sommarlov för dej nu väl?
Ha det fint!

Stefan sa...

Underbar bild, men också talande och lite skrämmande. Det är väl kanske så den svenska skolan utvecklats...om man nu ska gå efter Pisa-resultaten.

LillaSyster sa...

Mycket var faktiskt bättre förr.....inte fanns det sådan konflikter i skolan på din och min tid. Och om det var något gruff så tog lärare eller rektor tag i det på studs. Hoppas att fotbollen blev en trevlig upplevelse. Blir inga egna potatisar här heller till midsommar- men några gubbar blir det. Ha en fin eftermiddag =)