onsdag 5 juni 2024

Långledighet...

 inleds härmed, nationaldag imorgon och klämdag på fredag, det blir knappt bättre än så för en arbetare, dock inte alla på skolan som kan njuta av klämdagen, de måste arbeta på fritids, stackars satar, så jäkla orättvist.

Men än så länge är det onsdag, skönt att då kunna se fram emot denna ledigheten.
Fotbollen igår vanns av lärarna med 2-1....typiskt..hoppades på seger för kidzen faktiskt, de förtjänade det mer än lärarna om man frågar mig. ;)


På måndag är det städning på schemat på förmiddagen följt av lunch och "klasskamp".
Blir intressant att se vilka som går segrande ur detta.

Ozzy och Zillen har kvalitetstid. 

Ha nu en fin eftermiddag och kväll.

8 kommentarer:

Znogge sa...

Skönt med långledighet men visst, alla kan dessvärre inte vara lediga. Så lärarna vann. Jag trodde helt klart att eleverna skulle ta hem det.

Härligt med kvalitetstid även för Ozzy och Zillen. De är så fina!

Önskar en god kväll nu!

ibod11 - Ingrid sa...

Hoppas att du får en riktigt skön ledighet. Kanske kan de som blev kvar på fritids få ledigt en annan klämdag, men det kanske inte finns några att växla med. Kul för lärarna att de vann men jag höll också på eleverna.
Superfin bild på dina katter. Jag blir glad varje gång jag ser att det finns två katter i en familj. Särskilt om de två kommer bra överens. Ingen tvekan om det i ert fall. Alla katter behöver en kattkompis.

LillaSyster sa...

Underbart med kvalitetstid, det bjöd Busan mig på en stund i eftermiddag. Härlig med långledigt nu, hoppas att värmen kommer tillbaka också- kyliga vindar mot vad jag har vant mig vid under majmånad. Njut av kvällen och helgen!

BP sa...

Med andra ord så tittade du på matchen - bara en sådan sak;-) Trodde att lärarna i sådana matcher låter kidzen vinna, men uppenbarligen inte på din skola. Där verkar tävlingsorienterade lärare finnas;-)

Sedan är det aningen trist att man inte kan stava till "Femkamp" i din skola - oooops säger jag bara;-)

Nu hoppas jag att du njuter av din långledighet på ungefär samma sett som Ozzy och Zillen;-)

Anna i Portugal sa...

Fina kissarna! Skönt med långledigt, njut på!

Ingrid sa...

Ha en fin nationaldag och hoppa att det blir en trevlig klasskamp.
/Ingrid

Susjos sa...

Hoppsan, har fritids öppet på en röd dag, det visste jag inte!
Härligt för dej med lite långledigt. Jag har i alla fall ledigt på torsdag och fredag, alltid något!
Vilken ljuvlig bild på kissarna!

Trevlig helg!

wiper sa...

Vad härligt att du får en långledighet. Kul att ni har så många aktiviteter för det behövs som en motpol till allt pluggande.

Katterna är för härliga ;) fint foto

Ha nu en skön torsdag Micke
Hälsning från Malin