söndag 29 september 2024

Helgen närmar sig sitt slut....

och en skön söndag avnjuts i detta nu av undertecknad.
Vecka 40 kommer över krönet och ny arbetsvecka startar imorgon 08.00 med idrott.

Gårdagen inleddes med tidigt uppstigande vid sjusnåret nånstans, så totalt meningslöst att stiga upp vid den tiden men det kändes rätt då av någon underlig anledning.
I gengäld så tog jag en tupplur vid 10 ungefär så det jämnade ut sig iallafall.

Snuset då: 

Man lägger bara i lite vatten i påsen och eventuellt lite arom, finns många smaker att välja på.
2-4 dagar i kylen, längre tid förbättrar smaken stod det så vi får väl se hur det är med det.
Provade nyss och det smakade riktigt bra.
Har en massa "dosor" sparade från de gånger jag köper "stockar" så jag klarar mig många år.
Bra för miljön och bättre för plånboken, dessutom lite kul.

Men nu gott folk, ha en fin Söndag.

9 kommentarer:

LillaSyster sa...

Riktigt bra smakade också mina frallor jag bakade i morse =) Nä, jag förstår inte hur du kan stoppa de där små påsarna i munnen- sorry! Men bra att du har ett doslager. Ha en bra söndag!

Ingrid sa...

Så skönt med en tupplur efter en tidigt lördagsuppstigning.
Det där snuset var fiffigt, det ska jag tipsa sonen om!
Ha en härlig söndag!
Kram, Ingrid

Åke sa...

Bara närmar sig ju, vi har en hel söndag framför oss. Nej fy vale för snus! Jag har provat en gång... jag och en tjejkompis delade på en Röda Lacken på kiosken, den kostade 1.25. Minns inte året men måste ha varit typ kring 1970... jag låg ut över våran koja som var över en bäck och spydde :) Önskar dig en lugn ocg fortsatt trevlig söndag!

ibod11 - Ingrid sa...

Skönt att du njuter av söndagen och lördagens förmiddagstupplur var nog också ganska skön.
Det är säkert både billigare och bättre och kanske godare också att köpa snus på det här sättet och att själv få påverka resultatet. Kanske bra för miljön också...men där slutar nog det som är bra. Men livet är till för att njutas och alla har sina sätt att göra det på :D

Znogge sa...

Det var väl lite onödigt tidigt att vakna men ibland blir det så.
Tack för förklaringen om snuset. Hade ingen aning om att den varianten fanns.

Önskar en fortsatt fin söndag!

PROFESSORDEUTSCH sa...

Njut av söndagen med snus å annat, själv har jag aldrig smakat snus ens, tycket det luktade koskit....
Men, smaken är som....

BP sa...

Att vakna klockan 7 en helg eller på semester har då aldrig hänt mig kan jag säga. Å andra sidan har jag konstigt nog aldrig tagit en tupplur heller...
Tack för den bildliga förklaringen av snuspåsarna. Namnet "Fat Boy" påminner om både en sittsäck och en HD motorcykel - hahaha.
Nu önskar jag dig en bra start på veckan:-)

Åke sa...

Men Stort Grattis på Mikael-dagen såklart :)

Guldkryckan sa...

Tack. 🙏