lördag 5 oktober 2024

En välsignad fredag är återigen över för denna gång.

Riktigt skönt igår att få komma hem igen för att inleda en ny helg.
Kanelbullens dag var det ju också, den 25 i ordningen vilket resulterade i att hustrun beställde hem färska ifrån Dahls Konditori, hör ju inte till vanligheterna direkt att vi beställer så men är det jubileumsår så är det ju.
Gott var det hursomhelst. :)

Denna Lördag vigs sedan i förmiddags åt städandets tecken, hade banne mig ingen lust men man är ju tvungen, känns ju dessutom så fint efteråt, inte att förglömma.

Lite värmeljus då, lite halvruggigt i lägenheten och värmen har inte kommit igång riktigt i elementen, men snart så. (Hoppas jag)

Tillönskar er nu en fin lördagskväll allihopa.

4 kommentarer:

LillaSyster sa...

Stackare som inte kan styra värmen själv. Skönt med helg, du städar inne och jag städar i trädgården....men nu ger jag mig för idag, kroppen skriker stopp. Bara att lyssna och fortsätta en annan dag. Ha en solig eftermiddag!

ibod11 - Ingrid sa...

Färska bullar från ett kondis låter som ett bra firande av 25-årsdagen. Här blev det en skogaholmsbulle som jag hade i frysen och den smakade också bra men kanske inte i samma liga.
Jag håller tummarna för att värmen ska sättas igång snart så att ni slipper frysa. Jag har turen att bo i en varm lägenhet som där elementen inte behövs förrän det närmar sig noll grader. Det brukar hålla sig nära 22 grader till dess.

Äventyret framtiden sa...

Klokt att fira kanelbullens dag! Man ska fira allt man kan fira...och värmeljus är mysiga, torkar upp lite i luften också.
Ha en fin fortsättning på helgen!

BP sa...

Smart att beställa "hemlagade" bullar direkt från konditoriet. Din fru är lika smart som jag som åtminstone två gånger i veckan satsar på "hemlagad" mat från en närliggande restaurang. Man ska ju gynna näringsidkarna, eller hur;-)
Är det verkligen en adventsstake som står där bakom värmeljuset? Har märkt att jag fryser oavsett om det är varmt i lägenheten eller inte. Det är psykologiskt i mitt fall - är det under 10 plusgrader fryser jag. Ingen aning varför...
Önskar dig en mysig fortsättning på helgen i din nystädade lägenhet!