torsdag 3 oktober 2024

Då närmar vi oss fredag igen...

 och ytterligare en torsdag är yrkesmässigt avklarat, möten ingick ju som varje torsdag med innehållet ATP denna gång.
Lite info var ju av värde men det mesta var, för mig, totalt onödigt vetande.
Imorgon är det iallafall fredag, ser fram emot den som så många ggr förr.

Det är verkligen kaos på skolan, själv har jag en teori att när vissa elever har "försvunnit" ur flödet så är det andra som vill ta över, men vad vet väl en fattig arbetare i vingården som jag om det? 
Nåja, det löser sig väl som allt annat som löst sig under mina 13 år i yrket.

Idag anländer två nya påsar med snus, tänkte att det lika gärna kan vara i min låda tills det behövs fyllas på i kylskåpet där dosorna ligger förvarade när de fyllts på.
Nu klarar jag mig till början av december...minst...känns ju betryggande.

Kapten blåtand och undertecknad tillönskar er en fin kväll.

5 kommentarer:

LillaSyster sa...

Jag är övertygad om att du vet en hel del. Du har säkert massor av bra förslag för att det ska bli minimalt med strul på jobbet. Hälsa Kapten blåtand och njut av kvällen =)

ibod11 - Ingrid sa...

Bra att lite info ändå var till nytta men oftast får man så mycket information att det är omöjligt att hålla intresset uppe.
Trist att det är kaos men du har helt säkert rätt i dina teorier. Hoppas att någon lyssnar.
Tack till dig och kapten blåtand och detsamma!

BP sa...

Har en känsla av att din skola liknar gängkriminaliteten. När en gängledare försvinner oavsett anledning kommer återväxten fram direkt...
Tänkte på dig och din Kapten Blåtand igår när jag såg alla miniskeletter hos Rusta. Men du har ju "the real thing".
Ha en trevlig kväll nu!
PS. Att vara en arbetare på vingården, gärna i Sydeuropa med värme och mestadels sol skulle jag inte tack nej till. Inte du heller antar jag;-) DS.

Susjos sa...

Tufft med kaos på skolan, och du har säkert rätt där att nya elever vill ta över...
Skönt att de tär fredag i morgon för dej. Jag har fredag redan idag, champagne och sushi på en torsdag!! Men fyller man år så får man , eller hur?
Ha en fin fredag!

Ingrid sa...

Hoppas att strulet på skolan rättar till sig och jag tycker att det låter som om din teori varför det brutit ut nu låter vettig. Man ska markera revir!! Tur att det finns krafter som dina som orkar ta tag i problemen.
Ha en fin fredag! /Ingrid