onsdag 10 februari 2010

Vissa dagar alltså...!

Nä, ibland så hänger inte huvudet med, ta mig själv här på morgonen, just som spårvagnen lämnar min hållplats slår det mig plötsligt: Helvete, mina papper jag skulle ha med till Af...jaja...bara att ta nästa vagn tillbaka, upp i lägenheten och sen ett nytt försök.

Lyckades med försök två även om jag råkade trycka på stoppknappen en hållplats för tidigt, OCH dessutom gå AV en hålllplats för tidigt, kunde ju inte med att sätta mig igen när jag redan stod vid dörren av nån anledning. :(
(Sparkade mig själv i röva hela vägen under min promenad till slutmålet)

En sån här dag ska man inte gå ut mer, har det börjat på sådant vis, ja, då är hela dagen "skruvad" totalt, varför chansa när man inte behöver, för vem vet, jag kanske går på fel spårvagn och hamnar i djupaste lapp-helvetet och tvingas jobba som renskötare om jag går ut igen?

Onsdagen har anlänt likt en tjuv om natten minsan, onsdagar är bäst tycker jag, för då kommer efterlyst på tv, dessutom är det bara två dagar till helg vilket en annan uppskattade en gång i tiden när man var "träl" på Volvo, det där sitter i på nåt vis. ;)

Satan också...insåg just att jag ska på boendemöte ikväll....undrar om man kan ringa Fk och få en ledsagare, eller nån annan slags personlig assistent?

Får fundera på det!

See ya!

7 kommentarer:

Snejky sa...

Hahaha, ja vissa dagar vill man bara dra täcket över sig....
Kollade på efterlyst för en del år sen när jag hade den kanalen. Numera har jag bara 1,2 & 4:an, men de e ok, kollar sällan på tv..
Önskar dig en härlig dag...Här e de sol...tralalalalala
Kramen

Doc sa...

Hehe, när man bloggar finns det åtminstone en positiv sak med lite elände, man får ju ett nästan gratis inlägg.

Guldkryckan sa...

Snejky: Ja du Efterlyst är sig likt, det är lätt att få för sig att hela samhället har kapsejsat när man ser på det!

Kramis!

DOC: Gratis är bäst! :)

Lennart sa...

Det där kanske var din "måndag", och i morgon är det fredag!

Guldkryckan sa...

Lennart: Jo...en poäng till dig! Måste vara så! ;)

Gubben sa...

Idag fredag!
så nu får vi leva upp och glömma att det kommer en ny måndag!

Guldkryckan sa...

Gubben: Häpp...det gör vi!