måndag 4 oktober 2010

October är över oss..!


Så överfölls vi och övermannades av månaden October för några dagar sen, höstens färger tar över mer och mer i naturen...mao...snart är Kung Bore här och kräver vår vördnad.

Återigen kommer SJ att braka ihop, återigen kommer man få se enorma rubriker med krav på avrättning av deras representanter.


Själv kommer man att stappla omkring på isflak utanför dörren här uppe på berget och tacka vår skapare för att mina skador inte blir värre än vad de blir vid alla de obligatoriska svanhoppen varje vinter brukar utmynna i.


Men snö är vackert...härligt och mysigt på alla vis, speciellt från insidan av vardagsrumsfönstret med en kopp rykande hett kaffe i näven.

Men som sagt, ännu är det bara höst...träden är bruna och gröna om vartannat...men snart så...snart kommer vintern.


Ser fram emot detta!


4 kommentarer:

Snejky sa...

Ja, jisses...Gillar inte vintern kan jag säga..Vill bara gå i ide..
men, visst är det vackert..om man befinner sig på insidan..
November tycker jag e den tristaste månaden, händer inget alls...
Jag hoppas att du mår bra nu & kul att se dig på bloggen..
Kramen

Guldkryckan sa...

Hej snejky...kramis! :)

Lennart sa...

Jag tycker faktiskt om vintern lite, den norrländska vintern med härlig kall och klar luft och VIT snö. Inte den underliga vintern vi har här i trakten. Regn? Ishavsvind på snedden! Iskyla rakt in i märgen!? Blankis att bryta benen av. Fast jag har en härligt varm överrock att rulla runt mig och några sköna luvor.
Jag bryr mig inte om ifall spårvagnen fastnar i en frusen växel på väg till jobbet, jag har flextid. Men jag tycker synd om förarna, en del blir utskällda och anklagade för att det är deras fel.

Guldkryckan sa...

Ja, de där stackars förarna...de får mycket skit som de inte är förtjänta av...hoppas hela GBG fryser till is denna vinter...nåt straff borde folk få känns det som ;)