lördag 30 april 2011

Lördag.

Fantastisk rubrik va? hehe

Träffade en människa här i området i veckan som efter den sedvanliga kommentaren om vädret började beklaga sig över att Polisen inte är i området så mycket som de borde, människans lösning på detta var bevakningsföretag.

Men VI då?

Har inte vi boende i området med saken att göra?
Kan inte vi gå ut och visa upp oss i området även om det är efter midnatt?
Nu är det ju Valborg idag...hur många vuxna kommer att däcka av på soffan efter intagande av alkoholhaltiga drycker när vi istället kunde vara ute och finnas till för våra ungdomar som just denna dag super till det och ställer till det för sig.
Många andra droger finns ju också att tillgå....såååå....

Upp och hoppa gott folk...ge er ut och visa att ni inte accepterar ungdomsfylla med bråk och misshandel...en rent förebyggande åtgärd...ibland ett måste för att rädda ett liv...för vet du vad dina eller grannens ungar har för sig på stan?


Kram allihop och ha en fin valborg på stan eller i ert område, det ska jag.

2 kommentarer:

Snejky sa...

Håller definitivt med...Det är väldans viktigt att vi tar del & visar lite ansvar.
Usch, när jag tänker på vad som händer såna här helger får man ont i magen...Ja, de händer alltid hemska saker men mera såna här helger...
Har för övrigt flyttat tebax till min gamla sida. Den e lättare att jobba med. du e välkommen att följa mig där...
Önskar en skön Valborg till Dig & lilla Frun..
Kramen

Sillen sa...

Jag å lillskruttan e hemma nu. Men jag håller med dig i detta ämne, till fullo!

Kram å var rädda om er med.

Sillen