lördag 24 december 2011

God jul allihop.

Min lilla bloggledighet är över för detta året.
Lite besök väntar här, inga överdrifter som tur är, nåt barnbarn eller tre som dyker upp framåt lunch, blir inget långvarigt, fler som står på kö för att få ta emot dem och utfodra dem med köttbullar och vad det nu kan bli.
Tror jag får ha Kalle och hans odrägliga vänner för mig själv...tack & lov ;)

Ville bara kika in och önska er alla en sjuhelvetes god jul...det ska nämligen jag ha så fort lugnet lägrar sig och Ankjäveln behagar dyka upp på tv.
Är det inte såna man gör dunkuddar av förresten?



God jul på er. :)


"Brorsan, ska vi bita honom i svansen?"

5 kommentarer:

Stattinskan sa...

Vill på detta sätt önska dig en fantastiskt GOD JUL
Julekramar

Guldkryckan sa...

Julkram kommer åter genom comhems internetsladd...kramis :)

God jul.

Aurora sa...

God Jul till både dig och missarna. (hittade hit via Stattinskan)

Guldkryckan sa...

Aurora: Välkommen och god jul på dig :)

Lennart sa...

Dunkuddar? Såna vet jag inte om. Däremot hade jag ett prat en gång med min farbror Örjan i Edmonton, Canada angående dessa otroligt upphajptade (eller vad säger man på ren vanlig svenska?) jackor som "modefolket" klär sig i under vintern. Canadian Goose menar jag, det ska visst vara dun i såna. Han tittade bara förvånat på mig och sa; Det är inte många här i landet som använder såna? Vi har våra vanliga kläder på oss. Själv tar jag ibland på mig min ulliga ytterrock jag köpte ute vid Frölunda torg 1993 när det blir för några minusgrader. Fast jag har varit med om -43, då frös dieseln i bilen och den vägrade starta. Jag har även varit alldeles naken ute under vintern, det kändes skönt det också.