fredag 13 januari 2012

Kontaktsvårigheter...!

Börjar bli dags för en ny mobiltelefon, en med knappar på hade jag tänkt, en som många skulle kalla omodern.
Den gamla tar numera 10 ggr så lång tid att skicka ett sms-med då skärmen numera är o-kalibrerad och dessutom inte GÅR att kalibrera längre.
Är ett satans snurrande på den där för att hitta nåt läge där det funkar att få iväg ett sms.

Hör och häpna, håll i er nu, sätt er ner, nu kommer det: för det mesta RINGER jag med min mobiltelefon...hoppsan...ramlade du baklänges av chocken??
Förlåt...! ;)

Deltog för ett tag sen i en undersökning där man bland en hög frågor fann en där man tillfrågades vad man mest använde sin mobiltelefon till, fanns nog ett 20-tal alternativ för vad man använde telefonen till...men nu kommer vi till det sjuka...det fanns inget alternativ som hette RINGA...närå...som tur är fanns alternativet "Övrigt" att tillgå.

Fattar inte det där....är jag omodern? Är min "upplaga" slutsåld utan möjlighet att trycka en ny??
Jag bara undrar.....underligt är det iallafall.

Nä...tror jag drar mig tillbaka för dagen med en kaffe och drömmer mig tillbaka till tiden när en telefon var en telefon, med 10 meter "krullig" förlängnings-sladd i som man kunde hoppa hopprep med samtidigt som man snackade med nån... det var tider det ;)



Ha de gött.

12 kommentarer:

Snejky sa...

Svårt de där med mobil...Det flesta som säljs nu är ju utan knappar. Jag skulle få krupp om jag hade en sådan. men dom säger att man vänjer sig...
Vi är nog många som är omoderna då...hahaha
Finns ju dom som tycker att man ska vara kontaktbar dygnet runt bara för att man har mobil, men inte hos mig...Glömmer oftast att ta med mobilen när jag går ut...

Önskar en toppenhelg till Er båda..
Kramen

Guldkryckan sa...

Snejky: Visst är det knepigt när folk inbillar sig att bara för att man har mobil, ja, då kan man nås jämt?
Nä...inte här heller...!

Ha de gött Snejky, frugan hälsar :)

Sillen sa...

Haha ja ringa å sms.. fast jag har blivit modern Micke.. jag har tillgång till FB, Skype, MSN å mail, å ja mail kollar jag. Men det andra försöker jag emellanåt, men jag tror att jag e nog gammal å mossig haha.

Kan du hitta en gammal, väl fungerande Nokia eller ev Ericsson så ta den. Lovar att det håller faan så länge än jippot som e idag. Å jo IPHONE för flera tusen å dyrt abonemang.. Nå som sagt är det inte det som e kravet så finns inte heller anledning till dyrare telefonkostnader..

Nä en tele ska funka för det man själv använder den till.

BP sa...

ASG!!! Det är inte bara att jag helt och hållet håller med dig utan - ja du vet: jag har en iPhone (från jobbet alltså) och den använder jag ytterst sällan som telefon. För det första hör jag bara ekon och förstår inte vad folk säger, för det andra blir "skärmen" så fruktansvärt äcklig redan efter 1 minut... å då duschar jag faktiskt varje morgon.
Men du - den är suverän för att läsa bloggar med;-)

BP sa...

Glöömde ju säga: Hos Claes Ohlson hade dom en kontantkortsknappvariant i fyndlådan - 99 spänn, överkomligt tycker jag;-)

Guldkryckan sa...

BP: 99 spänn...helt klart nåt för mig ;)

♥ Sojka ♥ sa...

haha vad sjukt att dem inte hade med att ringa! =D haha

Gubben sa...

Helvete vad jag slog mig när jag ramlade baklänges:)!!
Ringer du på mobilen??
Finns den funktionen kvar fortfarande menar du?!
Skämt o sido, så visst tillhör jag själv de som har "knappar" på mobiltelefonen.
"grining gammal gubbe" säger frugan o döttrarna!
Själv tror jag att vi bevarar en gammal kultur!

Guldkryckan sa...

Sojkas..: :)

Gubben: Vi "kulturarbetare" har det inte lätt, men vi är envisa ;)

Anonym sa...

Ringer, det är det inte ofta jag gör med min telefon. Allt möjligt annat gör jag nog mer.

Carola sa...

Hehe, jag använder också min mobil till att ringa med! Men förutom det så använder jag den som tidsfördriv på spårvagnarna... har en gammal iphone så det går iaf att surfa med den...

Svar: Hoppas din vän inte blev skadad iaf... men det måste kännas rent psykiskt... usch vad rädd man skulle bli!
Kul att du hittade min blogg iaf! Ha det gött!

Lennart sa...

Jag har en Nokia E72 och en E5 som båda har en massa knappar på sig, qwerty-tangentbord heter det visst. Varje bokstav har sin egen knapp. Jag kan även surfa med de, kolla mailen, SMS:a och den har GPS och antagligen flera funktioner jag inte har hittat eller fattat. Men jag ringer bara med de. Visst skickar jag något SMS då och då men såna "litar" jag inte riktigt på. Vill jag någon något så ringer jag och pratar med personen, då vet jag att jag har kommit fram. I bilarna jag kör finns det även Bluetooth så jag kopplar alltid på det och så knappar jag på bilratten, ringer upp folk och pratar då jag kör. Då går det ju inte alls att SMS:a eller surfa!