torsdag 19 januari 2012

Speldjävulen...



skrockade förnöjt i Onsdags igen...och lilla guldkryckan knycklade ihop ytterligare ett spelkvitto innan han slängde det tvärs över rummet och träffade katten som förskräckt sprang ut i köket.

Jag är alltså ingen miljonär ännu, men det kommer...känner det på mig ;)

Har denna dag fördrivit tiden med att utföra åtaganden ålagda mig av en myndighet...har således besökt person A på den beryktade myndigheten kallad Arbetsförmedlingen...bra kille det där faktiskt, även om jag tyckte han var en suspekt individ i början där. ;)

Tycker det skrivs för mycket skit om dem faktiskt, folk vill hänga sina handläggare...och visst...finns säkert en och annan som kanske förtjänar att få fribiljett till helvetets värsta kolgruva med en taggig kaktus uppkörd i anus..men faktum är att de flesta där är förbannat bra människor, de lyder order av regeringen som lägger upp det som de vill ha det....!

Man ska stryka dem medhårs...vara vänlig och trevlig på alla vis...inte låta sin livssituation påverka detta möte mellan två människor...lättare sagt än gjort ibland kanske...men man får ju försöka iallafall..!

Men nu ska jag fördriva resten av denna dag inspirerad av Tomas Ledin...ha de gött!

7 kommentarer:

Per-Anders sa...

Själv slutade jag spela för typ 30 år sedan. Det var när jag fick in 13 rätt på stryktipset och utdelningen blev endast 92 kronor. Då kände jag verkligen hur speldjävulen hånlog åt mig.

BP sa...

Spelar ibland på Triss och där ligger jag på plus med sisådär 25 spänn eller så;-)
Af-personalen ska stryka medhårs och gärna mutas - förlåt jag menar luras - på ett finurligt sätt, då funkar dom alldeles utmärkt...
Detta sagt av en som varit arbetslös mellan 2002 och 2005. Man får väl inte säga högt att det var den bästa tiden av mitt liv - nej det får man nog inte;-)

Guldkryckan sa...

BP: Får man visst säga..! Så de så ;)

Per-anders: Fy...92 spänn :(

Ett Gammalt Fyllo sa...

Speldjävulen är kusin med han den lilla fan som sitter i botten av flaskan
Dom skarratar iaf lika rått när dom fått en på fall

Ha en bra dag

Guldkryckan sa...

E.G.F: Har du så rätt i...!

Anonym sa...

Ja, de är ju i allmänhet rätt bra människor som jobbar där. Till och med på försäkringskassan känner jag en massa kloka och goda individer som sitter där av det enda skälet att det för dem handlar om att "handlägga eller handläggas".

Carola sa...

Jag är alltid skitskraj när jag ska till arbetsförmedlingen... har ett antal mindre trevliga minnen därifrån. Men nu när jag kommer är personalen mer eller mindre alltid trevliga mot mig och jag blir lika förvånad varje gång!

Svar: Ja, pedagogisk ska man vara med barn! Jag tror stenhårt på att göra dagen kanonbra för ungen när det är något sådant där som ska klaras av, då drunknar den jobbiga biten i allt det roliga, ungen vill iväg till det roliga och genomlider det tråkiga bara för att fortare komma därifrån. :-)