måndag 27 februari 2012

Förr i tiden..



så var ju detta nåt som var höjdpunkterna, när knasen och 91-an kom ut med nya nr.
Det blev att knata iväg till vår lilla konsumbutik en bit bort, lite godis och några serietidningar...sen var lilla guldkryckan nöjd en stund.
Fanns ju andra serietidningar:

Fantomen
Kalle Anka
Agent x9
mm
mm


Det som slår mig idag är att de enda som hållt stilen och ännu roar mig som vuxen är just Knasen och 91-an...de andra har inte hängt med i tiden..."min" tid alltså.

Fantomen?

Vet inte vad som hände med honom...han gifte sig och frugan hans tycktes konkurrera ut guran på två röda...jo...jag är lessen alla fantomendiggare där ute, men den Fantomen vi känner...han har dött...eller nåt........urk. :(

Nä..jag håller mig till Knasen...och Hagbard Handfaste..denna viking...denna RIKTIGA man...en förebild helt klart i denna bistra verklighet vi lever i ;)

Nä fasen...dags att dra igång Måndagen här...ha de gött därute :)

3 kommentarer:

♥ Sojka ♥ sa...

Jasså du är från Göteborg! :)

♥ Sojka ♥ sa...

Tack så mycket! :)
Appel Hotel heter det vi var på. :)

BP sa...

Jag håller mig nog till Kronblom. Han är som jag skulle vilja vara ibland;-)
Själv har jag varit en Katten Gustaf fan, också nå't jag skulle inte ha det minsta emot att vara åsså The Simpsons såklart:-)