lördag 18 februari 2012

Jo...

Lördagen har anlänt...bara i morron kvar nu, sen fylls kontot på igen...mao...det är lite fattigt just nu...men vad gör det när man har kylen någorlunda välfylld, barskåpet likaså ;)
Jo...som arbetslös är det ju svårt att spara några pengar...men man klarar ju sig...jo...vi iallafall...finns ju de som har hus och ungar & sånt..speciellt ungarna där är kostsamma har jag hört...inte kul att ha ungar när man är arbetslös antar jag...fan vad de ungarna får offra egentligen...att som förälder inte kunna ge sina ungar allt man vill och vet att de måste ha..det suger verkligen den beryktade hästpungen.

MEN...undertecknad är ju "barnfri"....tackar min skapare för denna ynnest...fast jag har tre katter förstås...billigt dock om man jämför.

Jag har inte så stora krav egentligen:

Tak över huvudet...check
Mat för dagen...check
Busskort...check
Snus...check
Välfyllt barskåp..check (ja fan..inte så viktigt egentligen...dricker så lite att det egentligen kunde kvitta...men kul att ha om man får gäster)

Vad mer behöver en man i sina bästa år för att trivas?
Lite musik förstås........hell yeah ;)

Ha de fint.


9 kommentarer:

Lennart sa...

Ja, nu är det lördag igen och jag kilar ner till tvättstugan lite då och då. Under mitt tak är det fullt i barskåpet men väldigt tomt i kylen. Får nog ta en sväng till butiken, kaffet tog slut då jag gjorde mig min frukostkopp! Mitt busskort tar slut i morgon också, är nog bäst att fylla på för ett nytt år igen.

Guldkryckan sa...

Lennart: Ja utan Kaffe är det änna misserabelt ;)

Sladdertackan sa...

Till livets nödtorft behövs inte så mycket, tak över huvudet och mat till magen. Hoppas du hittar ett jobb snart!

Anonym sa...

Vi har också så vi klarar oss. Barnen kostade en massa förr men å andra sidan var det den mesta givande och roliga "hobby" man kunde tänka sig.

BP sa...

Är ju också barnfri (bortsett från maken då) och ärligt talat så tycker jag att det är underbart. Inget ansvar, ing utgifter, inget curlande, inga frågor/svar/diskussioner/bråk.
Herregud så bra vi har det!!!
Å om man är två i hushållet så går det utan problem att leva på A-kassa tycker jag (var arbetslös mellan 2002 och 2005).

Guldkryckan sa...

sladdertackan: Är på gång med jobb.
Frun: Ungar kan vara härliga..! ;)
BP: Frugan har barnbarn som besöker ibland...fullt tillräckligt för lilla "moi".
Jo..är man två så funkar det ju om man har full a-kassa...man får rätta munnen efter matsäcken helt enkelt.

Mia sa...

Jag måste erkänna att jag är glad att jag inte har små barn i dagsläget...
Det är väldigt mycket "alla andra har"...märkeskläder, leksaker...osv. Det duger ju inte vad som helst...
Ha en fin söndag Micke, här är vi totalt insnöade idag, förmodligen både vädermässigt och i övrigt *L*

Christer Dyrwoold sa...

Ja vad har vi att klaga på? Jag är nöjd med det livet jag nu har. Jag kunde ju ha levt annorlunda. Så varför klaga de finns ju de som inte ens har tak över huvudet.

Guldkryckan sa...

Mia: Här är vi istället översvämmade...det smälter här :)

Christer: Japp..man har det bra.