lördag 28 april 2012

Valborg snart..!

Dagen närmar sig då man ska hälsa våren välkommen...på Måndag.
Försöker minnas när jag firade det sist...hopplöst...har nog aldrig gjort det, förutom när man som liten knatte besökte valborgsmässo-elden på Ö-helvetet man växte upp på.
Vet inte hur man firar sånt...brukar väl vara några sk sångare ner i Lund som kraxar nåt på tv...nåt om sköna Maj...!

Det sägs att många ungdomar begår sin debut med alkoholen på Valborg...och det är väl så, har väl alltid varit så antar jag.
Skillnaden idag jämfört med förr i tiden är väl att alkoholen är så tillgänglig numera, även andra droger florerar idag bland våra ungdomar...kan ta en ända med förskräckelse det där :(

Själv blir man väl sittande hemma...jo...är inte mycket för att röra mig ute bland packade människor...om de nu inte skulle kalla in oss som nattvandrare förstås...då blir det ju ett undantag naturligtvis...men att ge sig ut på egen hand...nej tack...så roligt är det inte.

Har aldrig gillat att dricka mig berusad ute bland allmänheten...visst har det hänt...lite bärs o lite shots..sen har man krupit till vagnen, slocknat på vagnen och med nöd och näppe kravlat sig av samma vagnhelvete och lyckats ta sig hem för att morgonen efter vakna upp och undra varför man uppfann alkoholen över huvud taget...så...nej tack...det får vara för min del........är för gammal...!




Nu blir det kaffe...ha de bäst :)



11 kommentarer:

Sillen sa...

ja valborg ja... mmmm vi e nu för gamla Micke så e det bara haha.

Guldkryckan sa...

Sillen: Jo...så är det...trivs ganska bra med det ;)

annika sa...

Men kaffe blir vi aldrig för gamla för eller hur?! Ha en skön helg!

Guldkryckan sa...

Annika: Aldrig :)))

Anonym sa...

Jag tycker att det evärderliga smällandet är jobbigt. Jag avskyr smällare efter den förra hunden och hans skottskräck. Ett rent helvete var det.

Guldkryckan sa...

Frunat..: Smällare borde förbjudas rakt av...så meningslöst och ett helvete för våra djur :(

BP sa...

Har nog aldrig "firat" Valborg heller - inte på det sättet - att bli full alltså, vilket jag slutade med när jag var 28 och somnade ifrån världens roligaste partaj redan vid klockan 23:00, snyggt placerad vid värmeelementet i vardagsrummet - ja alltså. Missade ju allt det roliga. Japp, har lärt mig sedan dess;-)
Å om du som är så "ung" känner dig gammal redan nu - ja då är hoppet ute för min del då;-)

Per-Anders sa...

Förr var jag alltid ute och kollade på valborgselden och umgicks med folket på byn. Numera orkar jag inte. Skönare att sitta hemma vid datorn.

Guldkryckan sa...

BP: Japp...det är kört ;)
Bättre att fira nykter...eller åtminstone halvnykter ;)

Per-Anders: FB är bra..! hehe

Mia sa...

Jag tänkte faktiskt ta mig ner till brasan här i byn, mest för att jag tycker samhällsnämnden här är duktiga på att ordna lite tillställningar då o då....Och om ingen går så slutar dom ju, vilket är väldigt synd!
Men inga fyrverkerier här, utan "vi" kör med ljuslyktor... *L*
Ha en fin söndag, Micke!

Lennart sa...

Att dricka sig alldeles för berusad ute är inte så lyckat tycker jag. Man kan ju bli nerslagen, rånad eller något annat tokigt. Eller råka trilla ner i någon kanal, det vore inte så bra.