söndag 22 juli 2012

Gräsänkling.

Jo...en vecka kvar nu av min ledighet...denna veckan kommer också innebära ett liv som sk gräsänkling...frugan ska bort till sin ena dotter en vecka vilket innebär att undertecknad får klara sig själv med allt vad det innebär....hujeda mej...stackars mig ;)


Blir kanske en dagstur till Danmark här då...en öl smakar ju så mycket bättre på andra sidan sundet..är nånting med mentaliteten där som tilltalar och får en att koppla av på ett sätt som inte är möjligt i Sverige.
Kanske det sitter i mitt eget huvud bara..men ändå...gott är det där borta.

Om nu bara mitt illamående kunde gå över här hade det ju varit som hittat..bara det inte är nån skit på gång typ influensa...legat däckad hela dagen...inte ens ätit en glass förrän nu till kvällen...det ni...då är man krasslig :)
Återstår att se vad som händer...men nej...jag vägrar bli sjuk på min semester..så det så.


Zillen och Pysen säger hej.



Ha så gott därute i vårt avlånga land. :)

6 kommentarer:

BP sa...

Du får absolut inte bli sjuk Guldkryckan!!!
Jag menar att vara gräsänkling - bara en så'n sak!
Håller tummarna att du kommer i väg till grannlandet. Å visst har du rätt där: danskarna är betydligt mindre "lagom" än vi, mycket mera "kontinentalt". Åsså har dom smörrebröd, bara en så'n sak:-)

Guldkryckan sa...

BP: Smörrebröd é grejen :)

Carola sa...

Usch för att vara krasslig... Men ibland kan man ha sådana där dagar utan att man egentligen är sjuk, man kan ha stressat för mycket, gjort för mycket, sovit för litet eller vad som helst... Och så har man en sådan där dag och tror att man kommer att bli toksjuk... och dagen efter vaknar man och är pigg och alert! Det var bara kropp och hjärna som behövde en liten paus! Hoppas det är så för dig också! :-D

Cina sa...

Bara nyttigt för er att få klara er själva ibland.Muskö var jättefint.Sen så har jag hört att det spökar där ute.....moahahaha....

Livet sa...

jag håller me dig, ölen smakar bättre på andra sidan
gärna tillsammans med en röd pölse

Krya på dig

Guldkryckan sa...

Carola: Jo..var nog nåt sånt här..känns ok idag :)

Cina: Finns en del som kan spöka där ute ;)

Livet: Öl é smaskens :)