fredag 31 augusti 2012

Jodå.

Har ju då råkat bli så att jag verkar vara på gång att få ett fast arbete igen..verkar lovande.
Extra resurs på skola kan jag från och med Måndag kalla mig.
Ska bli intressant att lära känna ungdomarna där och kanske på något vis få vara ett stöd för dem, nån de kan snacka med...vad vet jag?


Området jag ska jobba i då?


Hammarkullen, ett tufft område som varit nere i skiten men nu är på väg upp, man satsar väl på förorten idag till skillnad från för x antal år sedan.
Åtminstone min uppfattning...men det är en lång bit kvar att gå.

Ska bli intressant detta...här en bild från torget i området...jäpp...en satans tur man inte blev polis då ;)


Det där hade jag planer på att tatuera in på halsen en gång i tiden..var väl en satans tur man inte gjorde det heller ;)

Ja för sjuttan, men nu är det Fredag..fullt upp hela lördagen, middagsbjudning uppföljt av nattvandring i området senare på kvällen.

Nu tar jag mig en öl...det har jag förtjänat.

Ha de gött.






20 kommentarer:

Snejky sa...

Jag är verkligfen gald för din skull, grabben...
Tror du blir en tillgång iom ditt jobb...
Japp, den låten e verkligen bra..
Önskar en toppenhelg till dig & lilla Frun, själv ska jag till Sthlm över helgen...Jiiippiiieee..
Kramen...

Monica sa...

Grattis till jobbet.....själv är jag nybliven pensionär, sen 1 april närmare bestämt.Lycka till på måndag.....ha nu en skön helg!
Monica

Sillen sa...

tycker du e toppen Micken som ställer upp. Å jag håller tummarna att jobbet blir ett toppenjobb.

Carola sa...

Grattis till jobbet! Verkligen kul! Men jag kan inte riktigt hålla med dig om att det känns som att de satsar på förorten... inte här hos oss iaf... blir värre och värre hela tiden och polisen skyller på att de inte får jaga crossåkare utan hjälm då de kan slå ihjäl sig... det är tydligen bättre att de kör ihjäl våra barn istället.

Svar: Vi läste som sagt några kapitel ur boken... vet inte om jag ens sett filmen... Ronja gillade jag som barn iaf, det vet jag. Har för mig jag sett lite av Bröderna Lejonhjärta men att jag störde mig ofantligt på frisyrerna... ;-)

Bibbi sa...

Grattis till jobbet!!! Såna som du behövs mera av. Trevlig helg :-)

Guldkryckan sa...

Snejky: Gör stockholm osäkert nu, det hade jag gjort ;)

Monica: Grattis till pensionen...njut av den :)))

Sillen: Tackar...men jag är lite självisk..jag tycker det är kul ;)

Carola: Jo...man har en lååååång väg att gå...knepigt det där med crossåkarna...men jag förstår hur polisen tänker...fast...det blir ju så fel.
Ska nån bli ihjälkörd innan de gör nåt kan man ju undra...va fan :(
Men de kanske har en plan?

Rekomenderar inköp av den där filmen...fast frisyrerna är ju lite si och så..haha

Guldkryckan sa...

Bibbi: Tack :)
Ha de bäst o en trevlig helg :)

Lennart sa...

Hammarkullen, det är många år sen jag var dit. Sjäölv ska jag ta mig en hutt i kväll, kanske jag ska slå till och ta en öl också? Andechs, 7.1%, då sover jag nog skönt i natt.

Guldkryckan sa...

Lennart: Gör du banne mig rätt i...skål på dig :)

Carola sa...

Alltså, grejen är att Polisen i Tynnered har en Facebookgrupp... där skrev de för ett tag sedan ut att de inte fick jaga cross- och mopedåkare utan hjälm av risk för att de då kunde bli skadade... Det som de inte tänkte på, var att många av de typer som kör som dårar på gångvägar, skolgårdar och liknande, faktiskt är med i gruppen. De såg detta och efter det har hjämlar på dårarna blivit ännu mer sällsynta. Och de tar inte minsta hänsyn. Jag har som sagt själv fått rycka undan våran yngsta för att de inte skulle köra på henne. Det var på en gångväg.
Självklart förstår också jag polisen, de vill inte att någon ska bli skadad eller dö. Men som det är nu så är det idioterna som har kontrollen över området, vi "vanliga" vågar inte gå ut sent på kvällen. Gör jag det som kvinna får jag höra "jävla svennehora, vi ska knulla dig, vi ska knulla dina ungar" och sådana "trevligheter". Det är inte kul alls. Jag önskar att vi hade råd att flytta härifrån.

Guldkryckan sa...

Carola Fy fan :(
Blir helt bedrövad där :(

Så ska det fanimej inte behöva vara :(

Carola sa...

Jag har hört rykten om att det ska finnas ett fältteam här... men jag har aldrig sett till någon. Folk är rädda som det är nu. Alla som är någorlunda vettiga flyttar härifrån så fort de bara kan.
polisen ser vi till en hel del, det gör vi... men oftast gör de ingenting, trots att crossåkarna åker i hög fart på gångvägar, bara ett tiotal meter ifrån polisbilen/motorcykeln.
Jag brukar prata med de som har butik här, en av dessa berättade för mig för ett tag sedan att de på senare tid har fått börja avvisa ungdomar med kniv synligt på sig. Och inte nog med det, ett antal har också börjat gå omkring med pistol fullt synlig på sig. Än så länge har personerna gått ut när de har blivit tillsagda, men vem vet när någon får för sig att hans heder blir kränkt av detta och använder sitt vapen?
Ja just det, butiksinnehavaren har kontaktat polisen om detta men de kan ingenting göra då de inte har några bevis, ska de ha sagt.

Carola sa...

Inom fyra år har vi flyttat ifrån det här området... vill gärna flytta någonstans där det är billigt att stalla in en pålle... ;-)

Jepp, klart jag har Facebook! Det har väl alla? Eller, kanske inte du... sökte på din mail en gång, hittade dig inte då... Jag är ju den nyfikna typen, vettu! :-)

Cina sa...

Konstigt,men jag får kika på det imorgon.Trevlig helg!

Guldkryckan sa...

Desamma cina...god natt :)

annika sa...

Grattis till fast jobb! Å du kommer att göra skillnad (som det så populärt heter nuförtiden) och både ge och få många fina stunder!
Hammarkullen var välkänt (eller var det bara Bergsjön?) dvs ökänt redan när jag sökte jobb i Göteborg i slutet av 70talet. Tror att det rätt lätt att få jobb där då...men jag fegade och valde västra delarna.

Guldkryckan sa...

Annika: Tack :)

Jo..ökänt är ordet...de har en lång väg att gå...politikerna har fattat att de måste ta tag i saker och ting nu och inte lämna över allt ansvar till "nån annan".

Men jag har känslan av att det åtminstone inletts en uppryckning...!

Men arbetslöshet och annat elände...krävs mycket för att få ordning på allt.
Frågan är om man nånsin kommer att lyckas helt?
Men jag vill tro på det.

Ha de gött.

BP sa...

Stort tack för titt-in hos mig!!!
Grattis till det nya jobbet!!! Det är du såååååå värd... om du vill ha det och trivs med det - jobbet alltså!
Kan nog tänka mig att du är precis som klippt och skurit för den sortens uppgifter!

Guldkryckan sa...

BP: Tack själv hörru...ser fram mot december här ;)

Anonym sa...

Grattis! Jag tror du kommer att bli bra på det där!!!