söndag 3 mars 2013

Internetfri helg?

Som min gamla mormor alltid sa: PYTTSAN...!

Nä..internet är ju som BP skrev en avkoppling...men jag trodde jag skulle få mer att göra denna helgen än vad jag fick, planeringen var så..men den sprack ju av nån underlig anledning.

Bloggträff igår med Lennart...kinesstället som vi var på förra gången föll även denna gången oss i den beryktade smaken.
God mat..trevligt sällskap..nåt mer behöver man inte..nästa gång får det dock bli nån uteservering..ska bli kul och trevligt.

(Tack för en trevlig eftermiddag Lennart)

Anton Modin i boken Landsförrädaren strävar vidare i sitt äventyr, kampen mot det onda..säkerhetstjänster och annat pack som styr vår vardag utan vår vetskap..bra med en I-pod när man lyssnar på bok.
Annars hade det inte blivit mycket gjort här i hemmet..Guldkryckan går runt i kallingarna med sin I-pod innanför resårbandet i nämnda kalling som en amerikansk strippa med en 20-dollarsedel instucken i kanterna på sin sexiga utstyrsel...med andra ord....tur inte nån ser mig...inte sexigt alls där jag trippar omkring med golvmoppen och skurar golv :)


Idag gästbloggar jag hos Kent kika gärna in och kolla...kanske NI vill gästblogga där?
Han söker fler som vill göra det.




Men nu...lite kaffe, lite vila på soffan..och boken "Landsförrädaren" i lurarna.

Ha de bäst.


10 kommentarer:

Tommy sa...

Tittar in och önskar en trevlig söndag!

Bloggträff låter kul!

Tommy sa...

SV: Det var riktigt skönt faktiskt, när man hittade en plats som var helt vindstilla ..

Monica sa...

Jasså,du läser landsförrädaren.Inget jag känner igen,men den är säkert bra.Jag har just läst färdigt alla 9 böckerna av Mari Ljungstedt....jättebra böcker som utspelar sej på Gotland,där vi har varit tre gånger.Jag väntar nu att hon ska skriva ytterligare en bok.
Soligt och fint väder även idag....känns som att våren är på väg.
Hoppas du har det bra...vi hörs!
Monica i gökboet

BP sa...

Tackar för den länken Micke! Å bra att du är lika beroende som jag... av att blogga alltså.
Läste ditt inlägg som gästbloggare - perfekt sammanfattning av dig som person - kort och koncist helt enkelt!
Åsså skrattar jag gott åt din utstyrsel just nu och hoppas bara förtvivlat att du inte bär osexiga y-fronts, då säger jag upp bekantskapen med dig;-)
Kul med en bloggträff med Lennart igen. Ni är så härligt olika att ni säkert går perfekt ihop när ni pratar irl.

Svar: Du är som jag - förstår aldrig monteringsanvisningar. Det är makens sak att tolka... eller att riva ner det som jag skruvat ihop utan...

Per-Anders sa...

Fast den bilden borde du lagt upp på bloggen. Kallingar, iPod, städning. Jag tänker på Queen-videon "I want to break free".

aino sa...

vilken syn... bara kalsippor och ipod! ta en bild nästa gång och bjud oss på det!
kul med att du gästbloggade, fick på så vis en kort presentation av dig.
jag har precis läst, eller lyssnat då på, Ett perfekt offer av Sophie Hannah. en psykologisk thriller, himla spännande och bra. fast kanske lite för mycket thrillig, men jag fick iaf inte mardrömmar av den, så det gick ju an. är inte så mycket för såna dära otäcka blodiga våldsamma deckare, men lite psykologiska spänningsböcker kan gå an.
och queen är bra!
aino

Bibbi sa...

Hoppas helgen blev något nå när lugn. Skönt med ljudböcker. Skulle nog inte kunna sova utan... Mina bokval lutar åt deckare. Har lyssnat på ett antal Camilla Läckberg men tröttnade då jag kände att det lät som förra boken....
Nu får det bli någon ny jag aldrig lyssnat på tidigare. Har bara inte hittat den än :)
Ha det bäst!!!

Nina Lindh sa...

Internet tar en jädra tid av ens liv. Där sitter man och glor och tror att man är social. Fast ibland är det bra också, med internet. När jag inte kan se personen i fråga rakt i ögonen för att avståndet är för stort.

Christina sa...

Ha,internätfri helg fick vi för ett tag sen för att vi råkat missa in månadens betalning.

Livet sa...

jag har också haft internet fritt

valde att inte starta datorn helt enkelt :)