torsdag 21 mars 2013

Rapport från gräddhyllan.

Arbete:

Bordlagt resten av veckan. (Tog mitt förnuft tillfånga och stannade hemma)

Privat:

Förutom anledningen till infångandet av sunt bonnförnuft ovan här så flyter väl omgivningen på som den ska, visserligen med mig betraktande allt horisontellt...men det funkar.

Frugan kom hem med en massa gula kassar från det där varuhuset, undertecknad har till sitt namn nu skrivet en hel hög med sockar och kallingar med motiv av döskallar...utöver detta tre par nya jeans som otroligt nog sitter som de ska runt min lönnfeta lekamen ;)

Förra gången ett par nya jeans införskaffades åt lilla mig (lilla?) så var de en storlek större, det var alldeles förträffligt..man knäppte upp livremmen bara så ramlade de i golvet och man kunde "gå" ur dem utan att anstränga sig varpå man "sparkade" upp dem och fångade dem i luften.

Inte så på dessa nya...helt ok...var lite trixigt att ha jeans med ett eget liv ;)


Nä...dags för vila...ha en skön fortsättning på veckan allihopa.











6 kommentarer:

Carola Paro sa...

Inte kul att vara krasslig... krya på dig!
Och gällande Gekås... jag vill också dit! Med en massa pengar, såklart.

Svar: Hehe, ja, mycket go pålle... och inte i den ätbara bemärkelsen... När ska du svinga dig upp på hästryggen då? ;-P

attis sa...

Så härligt att ha någon som kommer hem med kläder :) Tycker det var en väldans bra grammatik. Skulle kunna tänka mej att detta lär de sej snabbt som fasiken. Krya på dej nu och lycka till med grammatiken hihihi :)
Kram

BP sa...

Horisontalläge kanske hjälper (också) om du ska "kliva" in i dina nya jeans som sitter tajt;-)
Din fru verkar ha järnkoll på dig... och din kropp. Hon är ungefär som jag då;-)
Å kallingar med dödsskallar på är ju ursnygga... tycker jag då;-)
En kollega till mig gick in på Dressmann för första gången i sitt liv. Tre par byxor blev det - ett par är orange. Han visade upp just detta par idag... Å som vanligt med Dressmann så är benen på byxorna för korta eller på gränsen till för korta. Åsså har dom hittills bara tvättats en enda gång... Ja duu förstår vad jag menar;-)

Carola Paro sa...

Haha, annars kan man ju göra som så många andra - rida i ridhus på vintern, då är det inte så hårt när man dimper i backen... ;-)
1 maj brukar det vara familjedag med ponny/hästridning för de som vill testa... hehehehe...

Mia sa...

Krya på dig nu, Micke! Å fort ska det gå!! Kram till er...

Camilla sa...

Underbart med en personlig shoppare ;)
Krya på dig nu!
Kram!