lördag 11 maj 2013

Lördag som känns som Söndag.

Jodå..alla dessa lediga dagar i veckorna sista tiden sätter ju sina spår..sköna dagar har det ju varit..men igår kändes det som Lördag..vilket således innebär att det idag känns som Söndag.
Men man får se det som positivt antar jag..jag får ledigt i morgon trots att det med stor sannolikhet kommer att kännas som en Måndag...och det utan att ens ha bett om ledighet...hallalujah...."prisa gud" som munken utbrast i Robin Hood på julafton.

Om exakt en månad och en dag har vi skolavslutning på skolan..då försvinner de flesta störningsmomenten från skolan..ungar och lärare...bara jag..kollegan..och några ungar hos oss på avdelningen för barn som behöver passning då föräldrar och annat löst skräp absolut måste jobba ;)

Två veckor hade jag tänkt ta ledigt denna sommar..sen har jag två veckor att ta ut när snön börjar falla igen eller om jag helt enkelt inte känner för att jobba framåt hösten...för så kan det ju kännas ibland.





Gyllene tider ja..minns när jag köpte min första platta med dem..var det 79 tro?
Bra då..klassikt band idag som nu åter ska ge sig ut på turné...för vad vore väl en sommar utan Gyllene Tider för många människor?

Flickorna på TV2 tex..de som lämnat rutan numera..inga hallåor kvar där...synd tycker jag...mest synd om Per Gessle kanske ;)


Men nu drar jag mig tillbaka...lite att göra denna eftermiddag....skynda skynda...nja...ungefär iallafall.

Ha så gott.


9 kommentarer:

attis sa...

Jag hade måndag hela dagen i går :) Sommaren verkar ha försvunnit. Här är så förbskat tråkigt väder. 6 grader mulet och småregnar till och från. Ha en skön helg nu. Kramelikram

annika sa...

Lördag hela veckan vore kanske kul? Eller i allafall fyradagars arbestvecka? Ständigt lediga onsdagar vore bra, tycker jag!
Ha en bra helg!

Susanne sa...

Jag var ett stort fan av Noice, men som vuxen blev det GT. Ingen sommar utan GT och Farbror Fläsk.

Karin sa...

Jag är helt dagvill nuförtiden... Alla dessa konstiga helgdagar, och ett arbetsschema, som inte bryr sig ett dugg om vad det är för veckodag gör att jag lätt tappar bort mig.
Men vad gör väl det. :)
Jag älskar också Gyllene tider, men tror inte det var förrän -81, som jag fick upp ögonen (eller ska man kanske säga öronen?) för dem. :D

BP sa...

Per Gessle och Gyllene Tider - en sommarplåga som jag precis som du älskade och fortfarande gillar!
Du verkar inte ha samma långledighet som lärarna på din skola, vilket känns orättvist, då du nästan gör dera jobb ju.
Vi planerar jobba hela sommaren. Långledigheten ifjol under hösten gav definitivt mersmak måste jag säga.

Camilla sa...

Gyllene Tider ska komma till min stad i augusti. Funderar skarpt på att åka dit.
Lördag hela veckan har det varit för mig ;)
Kram!

Mia sa...

Ungarna och lärarna de största störningsmomenten... hehe... tja, så kan det förstås vara. Jag förstår din tanke fullt. Det blir lugnare, helt enkelt när inte all verksamhet är i gång....

Gyllene Tider... jag vet förstås vad det var för några, men har nog aldrig diggat dem helhjärtat. Smaken är som baken... ja, du vet!

Anonym sa...

ska först ha tre veckor med början 23 maj o sen blir det 2 veckor i augusti också

Snejky sa...

Hahaha, ja, man blir allt väldans dagvill emellanåt.. Jag är det ganska ofta eftersom jag jobbar natt. Så just idag är det lördag för mig...
Gyllene tider...Hmm, jo, de har gjort en del bra låtar. Aldrig sett dem live dock..
Krama om varandra...