torsdag 11 juli 2013

**************

Ja du..nån rubrikernas mästare är man ju inte...det får duga.

Får bli en ledigdag i morgon..ska istället grilla korv åt alla barnen i området vid lunchtid i regi av den lokala hyresgästföreningen man nu råkar vara aktiv i.
Ska bli kul faktiskt.

"En korv till barnen, en till mig"
"En korv till barnen, en till mig"
"En korv till barnen, en till mig"
"En korv till barnen, en till mig"

Jo..sen lär man väl rulla hem och fastna i hissen då den inte orkar dra upp mig till min våning ;)

Tre dagar då av ledighet..sen på måndag inleder jag det sista "racet" i form av planering inför höstens aktiviteter på kneget, maten och tillbehör är beställda till vecka 32.
Försöker lista ner alla aktiviteter vi har att välja på, några har liksom fallit bort i glömska..eller om det var ren självbevarelsedrift då det blev mycket att städa efteråt..minns faktiskt inte riktigt ;)

Hur som helst...nu börjar helgen för mig..ha de bäst alla ni människor där ute som tittar in hit...ni är bäst. :)


10 kommentarer:

Rantamor sa...

Hahahahahaha...
när jag såg fotot på min blogglista trodde jag att du var på en fotbollspub och hejade på något av dom många fotbolls nationaliteter som just nu spelar, med en öl i din näve...
men så kul du ska ha imorron när du ska grilla korv å alla barnen i hyresrättsföreningen...
lycka till och hoppas det inte blir för många barn med tanke på att du ska äta en korv för varje unge....

Tjingelingen njut nu av din ledighet.

Gubben sa...

En dag kvar här innan helg. Själv håller jag på med nedräkningen inför tre veckors semester, I år ska det verkligen bli skönt att komma ifrån ett tag!

BP sa...

Håller faktiskt med Rantamor vad gäller hennes association till Euro 2013, som du borde faktiskt titta på lite mera. Sverige spelar ju faktiskt på din hemmaplan Guldkryckan. Skärpning här, tack;-)
Vad gäller korvgrillning så tycker jag bara synd om dig. Gillar ju inte korvar (få undantag finns dock), men du offrar dig ju för ditt bostadsområde. Så all heder åt dig här! Önskade jag hade samma idealistiska inställning som du vad gäller aktiviteter i vårt område.
Noll är det hos mig tyvärr.
Men sedan är det semester för din del. Jag ska också vara ledig i två veckor åsså satsar jag/vi på långsemester under hösten igen... om allt går som planerat alltså.

Mia sa...

Ha det riktigt gott själv! Visst är det grilltime nu, härliga sommarkvällar som är till för att avnjutas... för alla som har förstånd till det! ;-)

Micke sa...

Ser ut som du är väl rustad för en långhelg! :-)
Ha en riktigt bra helg, så klarar du lätt slutspurten mot semestern. Rock on!!! :-)
sv:
Oh yes, de levererar!!! :-)

znogge sa...

Ha ha, ha det bäst själv hela helgen nu!

Eva Trillian sa...

:) Ser att du laddar inför korvgrillningen - anar att ingen annan din plan att ingen annan alls ska få någon korv ;) Du försöker väl skrämma iväg dem med din speciella druid-öldrickar-rockar-stil och ett dovt morrande ;) Men du! Jag tror inte det kommer funka ;)

Eva Trillian sa...

... meddelandet smet ;) Jag skulle ju skriva VARFÖR det inte kommer att funka; Schysstheten skiner liksom igenom :D
Ha en bra fredag och helg!

Snejky sa...

Skål på dig, grabben..
Jag hoppas du har det riktigt gött nu i helgen...
Krama varandra...

aino sa...

ooh nej, nu har du den här bilden igen. jag blir ju lite rädd för dig när du är i det här taget!
men du är väl snäll mot äldre damer, som inte kan springa undan. och som ev käftar emot, hehehee...
aino