onsdag 3 juli 2013

Halvtid.

Onsdag...den dagen för en vardagsarbetare som ses som högtidsdag nästan, för nu kan det bara bli bättre då det närmar sig helg på nytt.

Tröttheten var något som kastade sig över undertecknad i morse..jösses...så knodden och jag som haft som en fast rutin de sista två veckorna att kolla på film efter frukost kollade på en extra idag..orkade helt enkelt inte annat just idag.

Vad för filmer?

Jo..då vi nu avverkat en massa bra filmer gick vi igår in på filmerna Pokemon..så även idag...jösses vilka eländiga filmer..men knodden gillar det..så det är bara att spela med.
Fast jag fattar inget av dem..trollformler eller vad det är...det enda jag haft med det där Pokemon att göra innan är att köpa kort till barnbarnet nån gång för några år sedan..dyra som sjuttan var de tyckte jag..fast vad vet jag om sådant..det kanske är billigt...är ju en herrans massa år sedan man köpte leksaker till sig själv i leksaksaffären på Ö-helvetet man bodde på..jag minns det som en rolig tid..bra leksaksaffär var det..finns kvar ännu, fast de gamla har ju gått bort där också numera antar jag...vet inte så noga...hur som helst...bakom den affären tog jag min första cigg när jag var typ 6 år..tanten kom ut och skällde ut mig..ja..inte var det gott heller...bara negativt..inte så kul att bli utskälld samtidigt som man hostar lungorna ur sig ;)

Har rökt några sen dess..ett antal..men så kan det gå.



Nä..Onsdag är det ju..Lottodragning..ska gå ut och gå 18 varv runt huset baklänges gnolandes nåt ohörbart med Tomas Ledin så att speldjävulen blidkas och ger mig en storvinst ikväll.

Ha de fint alla där ute i stugorna.

4 kommentarer:

BP sa...

Har inte heller någon Pokemon erfarenhet, men kollegan har en massa plastfigurer stående på bokhyllan.
Gamla leksaksaffärer är bara bäst, håller med dig. Rejäla grejer, inte dagens skräp. Bortsett från lego såklart, lika bra då som nu.
Så du hade din rökdebut vid sex års ålder, jag väntade tills jag var fylld 10;-)

znogge sa...

Jag var nog ovanligt sen för jag rökte första gången när jag var 15 år. Men jag var fast efter första ciggen tyvärr. Fast numera rök- och snusfri sedan många år!

Ha en bra kväll!

annika sa...

Jag har inte heller så mycket till övers för Pokemonfilmerna och korten begrep jag inte heller...Mm, onsdag är liksom halvtid - idag var den extra bra för efter arbetsdagens slut så var det s e m e s t e r!!!
Å angående bröllopet - det är min systerdotter så då är det rätt närstående va? Hon känns så i allafall efter som jag varit den hon pratat av sig en hel del med när livet var lite tufft...Men å andra sidan är jag kommunalanställd och då är man ju jätterik! :D

Eva Trillian sa...

Smygröka vid 6 års ålder? WOW! Vet inte om jag ska vara imponerad eller förskräckt. Lutar åt det senare ;)
Krävs det gnolande av just Ledin? Gå baklänges är inga problem ... men Ledin? Njae. Då får det nog va'! Men, lycka till vettja!
Och Pokémon - det kunde vara värre faktiskt *ryser o tänker på alla vampyrromatiska filmer/böcker/serier*
Hoppas du orkar lite till!