torsdag 25 juli 2013

Jodå...!

Tre dagar sen sist här på bloggen och vad har jag sysslat med?

Har nästan hunnit halvvägs i mitt maraton med "Hem till byn"...avsnitt 26 blev en fin avslutning på Onsdagen igår och nu får jag nog ta ett litet break från det där...ögonen känns lite "fyrkantiga" på nåt vis ;)

Jo..detta hemliga uppdrag då...oj...ni fastnade för det så då får jag väl förklara mig.
Skulle ju på ett bröllop där då eftermiddagen, ett hemligt sådant....borde kanske inte skrivit någonting alls men jag är tydligen en "Drama queen" på nåt vis trots allt ;)

Så..nu vet ni..och det har gått ut på FB..så då är det ju officiellt.


---------------------------------------------------------------

Torsdag? Jodå..det är det ju..strax blir det lite föreningsarbete igen..fyra timmar vid vår älskade container och förhoppningsvis en massa ungar som leker..själv ska jag som vanligt se butter ut och injaga skräck i de små liven så att de sköter sig..fast..nä.. det funkar inte på mig..slutar alltid med att jag leker med ungarna, fotboll, rockringar..ni vet sådana där ringar...nä..blir ingen magdansös av mig..min midja är för stor och ovig som det värsta, men man får väl bjuda på det då..ungarna skrattar nästan ihjäl sig när jag försöker mig på det konststycket att få rockringen att snurra runt mig...blir ett halvt varv på sin höjd :(

Men så kan det gå ibland...mitt liv i ett nötskal ;)



Kommer väl in o kollar till er alla under kvällen.

Ha de bra.


6 kommentarer:

Carola Paro sa...

Rockring... det var jag duglig på som barn... nu skulle det väl gå åt skogen, hahaha! Min mage är nog också för stor och ovig numer!

BP sa...

Är rockringar tillbaka!!!???? Det var jag otroligt duktig på... då alltså;/)
Du verkar ju hålla dig sysselsatt perfekt ju:-)

Osloskånskan sa...

Mina rockringar sitter fast, men dom dallrar om jag skakar på kroppen :-)

znogge sa...

Men det lät väl inte helt fel ;-I Hut går hem med glimten i ögat :-)

Anonym sa...

ja det var ett tag sen man såg rockringar

Eva Trillian sa...

Efter att ha läst kommentarerna så måste jag ju, försiktigt, påpeka att rockringarna aldrig försvunnit ;) De har bara varit mer, eller mindre, opopulära! Bra gympa! - har själv inte använt än sedan Noa och jag tävlade på arken.
Hoppas du hade en bra lek-torsdag och att fredagen låter ana en skön helg!