fredag 30 augusti 2013

Och där kom helgen smygande...

varpå den till sist kom att bli ett faktum.

När jag inte lyssnar på musik på vagnhelvetet så brukar jag roa mig på att lyssna på alla andra konversationer mellan diverse passagerare, inte för att deras berättelser egentligen intresserar mig..det bara blir så.
Men ibland så..de där två pensionärerna med varsin gåstol där den ene just fått ett tredje barnbarnsbarn..hon var så glad..jo..sådan glädje smittar ju av sig även om jag själv hellre stoppar ena foten i en köttkvarn än får egna barn...men ändå.


Mindre trivsamt är det att höra två unga tjejer jämför alla droger de tagit senaste helgen och minsann kan konstatera (högljutt) att de sista grejerna där blev de såååå "bäng" på..mycket bättre än helgen innan...jo...och nu skulle de köpa mer skit för att få en sinnesförändring till det bättre..om de bara visste...om de bara visste...att livet är fint utan droger..hoppas de får uppleva det i framtiden...!



Ett av mina beroenden numera...läskeblask...smaskens det...ha så fint där ute..kommer in o kollar till er i helgen.


12 kommentarer:

Eva Trillian sa...

Ibland undrar jag om det inte är mer snack än verkstad bland drog-skrytarna-Man får ju hoppas det.!
Din drog är en farlig drog. Inte lätt att sluta så länge det finns hemma!!
Böcker är min drog - rätt dyr och ibland kan den slå fel.
Önskar dig en skön helg!

Carola Paro sa...

Hallonsoda=slisksoda. Trocadero ska det vara!

BP sa...

Dina två damer med rollator påminner mig direkt om två finlandssvenska krutgummor på min buss häromdagen. Den ena hade parkerat sin gåstol men satt sig långt ifrån den. Hon skulle av vid samma hållplats som jag. Hon engagerade halva bussen att hjälpa henne ner till rollatorn. Hon nådde dit så småningom. Hon vände på rollatorn som började rulla rakt in i mina ben.

- Förrlåt, du vett promsarna funkar int'.

Gud vad jag skrattade!!!

Å dessa tjejer tycker jag bar synd om, men jag undrar samtidigt vad föräldrana håller på med, eller rättare sagt inte gör.

Det där läskeblasket får mig tyvärr att spy - nej usch. Inte bara att - nej, jag ska inte predika. Alla får äta/dricka/vara precis som de själva vill;-)
Ha en skön helg nu!

Annalena sa...

Nja söt dricka är nog inte min grej, men bubbelvatten går det åt en hel del.
Visst är det intressant att höra lite småprat sisådär, fast det där med droger ger mej kalla kårar.
Jag tycker det är intressant att kolla människors kroppsspråk och att försöka tyda dem, blev intr. efter jag för många år sedan, läste en bok av Julius Fast.

Tack för titten hos mej och jag önskar detsamma till dej, en riktigt skön helg.

znogge sa...

Droger är bara skit och leder sällan för att inte säga aldrig till något gott! Denna helg frossar jag i Pepsi max :-)

Ha en fortsatt bra helg!

Mia sa...

Jo, jag instämmer i att livet är underbart utan droger! I längden säkerligen betydligt ljuvligare än med drogerna...

Ninni sa...

Usch för sånt snack..själv har jag aldrig testat en enda drog..förutom alkohol och cig då förstås=)

Nää läskeblask dricker jag inte heller..nu ljög jag lite ColaZero gillar jag !!

Ha en fin lördag, kramen

Lennart sa...

Jag dricker inte mycket läsk men jag har fastnat för en smak, Schweppes Grapefrukt. Är tokig i vanlig grapefrukt också. Brukar höra unga killar prata hembränt och smuggelsprit på vagnen.

Snejky sa...

Själv tycker jag det var lördag alldeles nyss. Tiden går i rasande fart..
Jo du...Många av de unga vet inte ett skit..TYVÄRR. De tror att de e så balla & coola.. Vet inte egentligen vad man ska göra för att de ska fatta. Innan de testar skiten...

Beoende...Hmm, nja, jag har ju bara mitt rökeri. Bara & bara e de väl inte, men en last jag dras med..& inte tänker jag sluta heller, så det så..
Kramen till Er båda.....

♥ Carina ♥ sa...

Tragiskt samtalsämne hos dom där tjejerna. Hoppas att dom inser det själv, snart nog!
Kram och fortsatt trevlig helg!

Mia sa...

Stackars tjejer säger jag!!!!! Dom vet fan inte vad dom pratar om....tragiskt... Ha en fortsatt fin helg, Micke

Camilla sa...

Nog är det trevligare att lyssna till dom äldre då. Och så får man hoppas att ungdomarna växer upp snart, så dom begriper bättre.
Kram!