lördag 19 oktober 2013

Änna grått ute.

Snön har ju börjat röra sig ner mot oss i Göteborg...gillar ju snön...tyckte det var mys att gå ut och skotta när jag bodde i villa och radhus..idag har jag en fastighetsskötare som sköter det där..ja..det läggs ju ut på nån stackars sate som tagit lägsta möjliga pris för att utföra tjänsten..men sådant är vårt samhälle idag.

Lite bilder från gångna vintrar:


Jo..vår kära brevbärares tjänstefordon.."Kongo" kallas han..vi tror han är därifrån...ingen av oss har vågat fråga...en underbar människa är han hur som helst..positiva människor är det ont om ibland..bra gubbe det där.


Vår lokala Pizzeria...längesedan jag köpte nåt där...är mer för husmanskost jag o frugan ju....men man kanske borde ta en tur in dit snart för att inspektera utbudet om inte annat ;)


Centrala Göteborg..


Från skogen där jag traskade runt 8 månader för några år sedan yrkesmässigt...fan va fint det var..saknar det :(


Vackert var det.

Snart kommer en ny vinter..då blir det nya bilder här..vackra sådana förhoppningsvis.

Ha en fortsatt skön helg nu.

På återseende.

5 kommentarer:

BP sa...

Har alltid gillat dig Guldkryckan, men att lägga upp dessa mardrömsbilder redan nu förlåter jag dig inte;-)
Här sköts skott ing också av en inhyrd entreprenör som kommer med sin hjullastare kl 04:00 och väcker oss.
Å en Kongo har jag inte sett här, då posten och mest reklamen levereras mitt på dagen å då är vi ju inte hemma.
Förresten så sitter jag just nu på balkongen:-)
Ska bli skoj att se en modern lägenhet. Du får säkert fota, det är ju reklam för fastighetsägaren, vår lägenhet är från 1967, å jag skulle nog troligen inte tveka att flytta till något modernt trots 2000 spänn mera i månaden. Det kan det faktiskt vara värt!

Rantamor sa...

Alltså jag är så snäll att jag gärna skulle dela med mig av snön.
Kan man skicka ned den med bussgods månne ????

Här har vi vitt överallt och en riktigt otäck halka.
Igår sulade Rantafar om till vinterskor på bilen, för nu är det nog slut seglat med sommar sandaler både på folk och bilar.

Ja jo vi gillar ju Caroline af Ugglas båda två, men inte körsång, förstår mig inte på sånt där med magstöd och bröstdjup och klang.
Näe vi blir nog inga körsångare.

(och jag lovar att inte skvallra för frun vad du tycker om just körsång...=)))

Ha en fortsatt bra lördag.

Osloskånskan sa...

Fina bilder, spec den första! Vi hade en glad postman från Pakistan eller Sri Lanka eller nåt, nu är han borta och det går trauste nordmenn her, men de hilser i hvert fall....

Mia sa...

Hoppas ni får lika fin vinter som bilderna du visat här! Slask är mindre trevligt :-)
Ha en fin kväll......

annika sa...

Åh, här kom det snö igår men den lär nog försvinna. Jag gillar hösten - fram tills löven börjar bli bruna och där är vi nästan nu...Så då får det bli vinter, en härlig årstid för det mesta!