onsdag 6 november 2013

Halva veckan avverkad.

Jo.."ouuumar" vidare här då..kan väl inte påstå att denna dagen var så mycket bättre än gårdagen..fast det är ju snart Fredag..och så kan man kika på efterlyst ikväll om man orkar hålla korgpluggarna öppna..så visst..lite bättre är det ju...!

Men jag ska inte gnälla..jag har det bra..både yrkesmässigt och privat..livet är gott just nu.

Blev lite föreningsarbete idag då efter kneget..jo..att vara sekreterare innebär att man måste vara tillgänglig emellanåt..fast jag har skurit ner på det övriga av mina åtaganden där...orkar inte springa där för minsta grej som ska göras..faktum är att en och annan utöver mig nog känner likadant..fast jag vet inte..är lite tabu tydligen att prata om sådant inom en ideell organisation..så jag bidar min tid..gör det jag kan och sen får det vara som det är med detta.

Det ska ju vara kul att jobba ideellt..inte ett tvång eller nåt slavkontrakt...eller?
Men visst..allt handlar om att vi är för få..då kan man bli lite trött på skiten ibland, speciellt om man har mycket med sitt ordinarie arbete.


Men sånt är livet..på en pinne...!


Ha en skön kväll nu...och glöm inte Efterlyst kl 21:00 ;)




4 kommentarer:

Susanne sa...

Denna vecka har gått alldeles för fort och arbetstimmarna räcker inte till. Nästa vecka är jag i Gbg mån-ons, arbetar på ett event på torsdagen, så det är massor som måste bli gjort fram till dess.

christel sa...

Jobbar ideellt inom syvi som är en riksförening för vägledare inom särskolan.
Skitkul men oj så mycket tid jag lägger där.....

BP sa...

Tycker du är duktig och engagerad att jobba ideellt. Fler borde ställa upp, men de flesta är väl som jag - alldeles för lat och bekväm, tyvärr.

Gubben sa...

I detta ögonblick har veckan avslutats och vi njuter, för att påbörja robottillståndet på måndag förmiddag igen.

Ha en skön helg!
I vanlig ordning håller vi tummarna för att vi blir gemensamma vinnare av Lotto idag.