onsdag 20 november 2013

Nya skor då...!

Jo..det blev ju Tisdag där då och på morgonen skulle vi gå till en fotbollsanläggning för att ungjävlarna skulle få lära sig nåt om fotboll..fotbollsskola. Naturligtvis regnade det...ja va fan..det är ju November.
10 minuters gångväg sa de...bullshit...det tog 25 och halvvägs hörde jag hela tiden: schreeats, schreeats, schreeats...skorna var nästan vattenfyllda kändes det som..svor inombords och hoppades att det inte hördes alltför mycket...hade jag tagit av mig skorna där så hade de höjt hyrorna i området pga sjöutsikten som plötsligt infunnit sig där...så kändes det.


SÅ..på eftermiddagen blev det att gå till den lokala skohandlaren..bra priser..kvaliten? Nja..vet inte...verkar hyfsat..inga Dc Martens dock..ingen stålhätta heller...det får jag titta på nästa vecka..men det blev två par skor iallafall..!

Så nu kan man ta av sig skorna på jobbet på fritidsavdelningen utan att få vattenplaning när man går omkring...hallelujah ;)





Men nu blir det snart Efterlyst på tv..ha de bra därute i vårt avlånga land.

7 kommentarer:

BP sa...

Grattis till dubbeln;-) Doc Martens is da thing. Dom förtjänar du och är helt ditt stuk!

Micke sa...

Skor, ja...
Skulle också behöva nya skor...
sv:
Ja, den badtunneupplevelsen lät ju kul! :-)
Jag kan klart rekommendera ett bad!

Anonym sa...

inte kul med läckande skor :)

Gubben sa...

Skönt med nya skor! Gått igenom mina skor och de får hålla denna vinter också.

badtant.bloggo.nu sa...

Även om jag nu är en badtant så gillar inte jag heller att ha vatten i skorna. Inte i knäna heller förresten.
Ha nu en skön helg.

Lotta sa...

Jag tänkte igår då jag var ute i regnvädret och skorna blev dyngsura. Skulle köpt flera par då jag var i Australien, inte för att de är vattentäta utan för att de torkar så snabbt när de varit blöta.
Två par köpte jag, varför köpte jag inte 5.

Önskar dig en härlig fredag!

Kram

Lucas Lund sa...

Jag köpte skor från vår lokala skohandlare i Vindeln igår det blev mina första ECCO nånsin och de kostade 1100,- dvs det var de dyraste de bekvämaste skorna jag nånsin köpt.
Gissar att det blir i värsta fall mitt fall - dvs nu ska man bara ha eccoskor hädanefter..

Har just satt på mig de och går inomhus med de och hoppas det blir inga skavsår.
Ha en bra dag unge man!

Lucas den förskräcklige