onsdag 18 december 2013

Tur i oturen.

Jo..kunde ju blivit sjuk i samband med julafton..men icke..turen stod på min sida än en gång och magsjukan satte igång redan förra fredagen istället, för att nu vara borta (nästan).
Jo..en del föds med tur..som jag..18 kronor i vinst på Lotto ibland..och magsjuka när den inte ställer till alltför mycket ;)

Sitter och njuter av en ny säkerhetsdörr i mitt Guldkryckianska hem..inget hål i dörren för posten att lämnas i utan istället boxar i entren där nere...boxar?.Javisst ja...det hade de på nåt vis missat...eller så var det försenat..hur som helst har vi en massa hyresgäster som sista månaden har tvingats hämta sin post på annan ort...bra jobbat fastighetsägaren ;)
Igår gick de runt med nycklarna i vår kåk iallafall till dessa boxar..de fick ringa på...vad skulle de annars göra?
Tejpa fast nyckelhelvetet på utsidan av dörren?

Verkar lösa sig ganska snabbt för oss således...om det nu inte kör ihop sig förstås...fastighetsägaren kanske råkar svetsa igen entredörren där nere av misstag?
Man vet aldrig ;)


I morgon går beställningen iväg till Coop-online...all julmat levererad till dörren utan att vi behöver jobba oss själva..så skönt att slippa det där utan bara sitta vid datorn och lägga in beställningen...rekommenderas om man nu ändå ska handla mycket på en gång.

Men nu får ni ha en superb eftermiddag..själv ska jag slänga mig på soffan igen en stund och vila...ha de bäst.

10 kommentarer:

BP sa...

Undrade vad som hade hänt dig! Tycker tajmingen är utmrkt - den med magsjukan alltså. Betydligt roligare att ha klarat av den innan jul.
Det där med boxar i entrén är ju på G lite varstans. Stackars brevbärare, som ju rimligtvis borde dela ut betydligt mindre post idag än för säg 10 år sedan, slipper arbetsskador nu. De behöver inte böja sig ner längre för att slänga in posten;-)
Suck!
Smart med julmaten levererad till dörren. Har Coop också lagat den eller;-)
Ha en bra dag du med!

znogge sa...

Så det förklarade din frånvaro! Skönt att piggna till lagom till jul i alla fall. Så smidigt att få julmaten levererad till dörren. Hade tilltalat mig mycket :-)

aino sa...

där ser man… magsjuka. tur att den kom före jul. klart att jag och andra undrat var guldkryckan var.
en miss i planeringen det där med postboxarna. jag hade en period i min ungdom då jag inte fick sån post. det visade sig att det var en pysksjuk tidigare hyresgäst som hade behållit en nyckel och tyckte om att gå in i min lägenhet och ta posten och leka lite med mina grejor. lustigt nog var jag inte speciellt rädd.
aino

Mia sa...

Grattis till dig som lyckas fixa magsjukan i god tid innan jul! Håller tummarna för att hälsan ska stå dig bi och att alla julkorten kommer fram till dig, trots att du saknar box.

Hur som helst, säkerhetsdörrarna är kanon, tycker jag. Fast jag har kikhål i min... men inget brevinkast.

Susanne sa...

Jag beställer mat från nätet, så himla trist att att handla i matbutiker.

Eva Trillian sa...

Det bästa borde ju ändå vara att låta bli magsjukan helt och hållet? En tanke bara. Liksom.
Bra att du är på tillfrisknandet :)
Och att beställa maten online? trendigt. Smart. Väldigt bekvämt! Och det är dig väl unnat :) Men här på landet får man allt åka o handla själv. Men det är väl för att vi lantisar ska få se lite folk och inte bli helt asociala. Säkert nyttigt för oss!

Rantamor sa...

Magsjuka...känns nästan lite riskabelt att kommentera hos dig nu, men du kanske inte smittar mera.
Ska ta på mig mask och plasthandskar. =) =)

Skämtåsido å peppar,peppar så har jag inte varit magsjuk på ja 30 år minst. När barnen var små.
Kanske blev jag immun då.
Hoppas att du piggar på dig till helgen.

Och vba smart med att klicka hem julmaten så att du inte åker på mera baciller på coop.

Tjingelingen från Rantamor.

Anonym sa...

smart o handla så, ja o det där med turen kanske inte ska ropa hej än :)

Camilla sa...

Hoppas att ingen annan åker dit. Magsjuka vill man inte ha. Absolut inte till julen.
Kram!

livet sa...

Hoppas du kryat på dig idag

God Jul