onsdag 2 april 2014

Halvtid.

Jodå, man står ju upp i alla fall så här efter att halva arbetsveckan avverkats.
Börjar piggna till, förkylningssymtomen börjar avta, dessutom har jag ökat dosen av allergimedicinen, eller ökat och ökat, jag tar den varje dag som jag ska utan att glömma av det, det måste väl innebära en ökning av något slag.

Det flyter på yrkesmässigt, knodden jag haft huvudansvaret för sen början av detta läsår har utvecklats åt rätt håll, bara några enstaka grejer kvar att få till sen är han fri helt och hållet från mig, känns riktigt skönt att se framåtskridande efter alla dessa månader.
Jag finns ju kvar på skolan om det skulle vara nåt, det vet han, men han är fri...riktigt gött :)


Den arkeologiska utgrävningen i Gamlestan här avslutades ju för en tid sedan, nu är bygget i full gång av denna "knutpunkt" äntligen, stan håller på att förändras, byggnationer lite överallt, det behövs ju.
Ska se om jag kan ordna några nya bilder från "Kviberg", de bygger som sjuttan där, bra ställe att bo på, men snart går det inte att känna igen stället förutom kasernen där då, den kan man ju inte ta miste på.


Bilden snodd här, häftigt faktiskt, min morfar var där lite under sin tjänstgöring.

Gillar sådana där grejer, gamla bunkrar och annat från kalla krigets tid som ännu finns lite överallt, minnesmärken om en svunnen tid som bara stängdes.

Här är lite mer att kika på.

Ha en trevlig fortsättning på veckan.

7 kommentarer:

Susanne sa...

Måste vara en fantastisk känsla att se "sina ungar" utvecklas i rätt riktning.

BP sa...

Grattis till en lyckad knodd! Du ska vara stolt och väldigt nöjd med det du åstadkommit med honom (utgår ifrån att det är en han). Å jag tror att du även fortsättningsvis kommer att ställa upp för honom om så behövs. För innerst inne vet du mycket väl att det är det du brinner för - att få barn/ungdomar på rätt köl och ge dem en schysst start in i "vuxenlivet". Å det är du bra på, det känns liksom.

Gillar dina bilder - mera, mera, mera tack! Kul att se Göteborg med dina ögon och få läsa om dina minnen.

Mia sa...

Vad bra att du finns till för knoddarna även efter avslutat uppdrag.. Bra jobbat! ;-) Fungerar du litet som extralärare inom vissa ämnen eller är det mer på det psykologiska planet du finns till för dem?

Anonym sa...

Hej hopp tillbaka i bloggvärlden

Rantamor sa...

Har ju förstått att du har hand om barn med svårigheter i livet och i skolan, och sådana människor behövs verkligen.
Låter så kul när du säger att han är fri nu...hoppas han klarar av att just vara fri och ta hand om sitt liv själv.
Bra att du finns kvar på skolan så att han vet att du finna.

Ja du sådana krigsminnen finns det gott om i Finland. Vi har vid resor besökt några fästningar och skyttegravar.
Lite märkligt att återse när vi båda har haft våra pappor i kriget, så vi kan lägga allt till verkligheten och det lilla vi har fått berättat.
Ingen av våra pappor har berättat så mycket, eftersom det varit svåra minnen.

Min pappa är död och jag hade ibland önskat han hade berättat mera, men jag kanske inte lyssnade alltid när jag var ung, men nu när jag själv blitt äldre skulle jag gärna lyssna.

Tjingelingen från Rantamor.

znogge sa...

Då har du gjort ett gott jobb. Härligt när det ger utdelning!

Ha en bra fredag!

Junitjej sa...

På Lv6 gjorde borsan lumpen. När vi ska till mina svärföräldrar brukar vi köra förbi där.