fredag 16 maj 2014

Dags igen.

För vadå?
Ett inlägg på bloggen förstås ;)


Jo, några dagar sen sist ju, men nu är arbetsdagarna avklarade för vecka 20 och bara två kvar som innehåller mycket tid att göra vad man känner för, inga åtaganden alls denna helg, riktigt gott.

Nästa vecka har vi sista "hela" veckan på skolan, veckan efter där har vi "flygaredagen" varvid undertecknad tar semester på fredagen då hans anställningsvillkor inte uppfyller detta med klämdagar.
Snart kommer sommarlovet, tre veckor ska jag jobba sen innan semestern, har planerat in lite aktiviteter där, men sen ska jag banne mig njuta av 4 veckors semester.

Semester?

Tysklandsresa inplanerad...mitt barskåp ekar av tomflaskor och så kan man ju inte ha det..får börja slänga tomflaskorna istället tror jag bestämt ;)
Sen får vi se vad det blir mer på semestern, lite fiske ligger i planeringsstadiet, grannen och jag kommer nog dra iväg några dagar med våran fiskeutrustning, ska bli riktigt trevligt.


Men nu ska jag vila lite efter att ha burit runt på en del elever på skolan under förmiddagen, jag har träningsvärk ;)

Vi ses :)

6 kommentarer:

Gubben sa...

Hoppas komma iväg till Tyskland själv i sommar. Fisketur låter roligt med tyvärr får man aldrig med sig frugan.

BP sa...

Det är ju bara att läsa Lennarts inlägg idag, där finns all inspiration man behöver... tror jag, även om jag inte kan föreställa mig en Guldkrycka i ett shoppingcenter direkt. Men vin-och spritbutikerna bör nog falla dig i smaken;-)
Hoppas GBG har lika soligt väder som vi nollåttor just nu. Ha en suverän slapparhelg!

Mia sa...

Tomflaskor i barskåpet låter definitivt inte som någon höjdare! Schas, iväg med dig till Tyskland... eller Vinmonopolet... eller Systembolaget... ;-)

Önskar dig en fin 17:e maj-helg! Som du förstår börjar jag bli litet Norgeinspirerad - det är definitivt festyra här nu... ;-)

annika sa...

Ja det är tuffa veckor på slutet i skolan...Egentligen skulle jag vilja ha tjänstledigt hela maj...Jag ska också vara ledig den klämfredagen fast det brukar vara skönt att jobba sådana dagar på fritids. Ha en bra helg bland alla tomflaskor!

Snejky sa...

Ahhh, fiske e kul.. För X antal år sedan fiskade jag mycket tillsammans med mannen jag levde med. Flugfiske höll vi på med.. & gjorde våra egna flugor, det var jättekul...
Själv har jag 1 vecka sem i sept.. Lite roligt att se framemot, fast jag vet inte ännu vad jag ska göra...
Krama varandra....

Camilla sa...

Jag skulle också behöva åka till Tyskland. Men det är för långt dit. Jag får åka till systembolaget i stället ;)
Ha det bäst!