tisdag 8 juli 2014

Borta bra men hemma bäst.

Stämmer väl egentligen ganska bra in på mig, förutom på ett speciellt plan, priset och tillgängligheten när det gäller alkohol.
Men förr eller senare kommer det att finnas i alla våra butiker, vare sig man vill eller inte.
Ser fram emot att kunna köpa mig en flaska vin på Ica.

Tysklandsresan då..jodå..blev inte så många dagar som var bestämt från början, en av mina reskamrater var tvungen att arbeta i måndags så vi kom hem redan på söndagen.
Helt ok för mig.

Njuter av semestern här och denna första hela vecka av nämnda semester innehåller en del städning och utsortering av allt man samlat på sig i förråden.
Lite gamla möbler som också åker ut.
Till och med julgranen åkte ut här med allt gammalt pynt......dags att köpa nytt.
Fast möblerna där...är nog så att vi har för mycket av den varan...vi får väl se hur det blir.



Men nu ska jag kasta mig på soffan....tillönskar er en fin dag...ha de bäst.

11 kommentarer:

znogge sa...

Visst är det stor skillnad på priserna! Vi bor så pass nära att vi kör tur och retur på en åtta nio timmar. Så två gånger om året gör vi rejäla inköp. Ingen förlust precis :-)

Välkommen hem!

BP sa...

Vad gäller köp av alkohol så håller jag helt med dig. Däremot tycker jag att borta bra, hemma bäst är totalt överreklamerad.
Å att sortera ut gammalt skräp borde jag/vi också göra, men med tanke på att solen skiner och det är 29 grader ute samt att jag har ofrivillig semester så låter jag bli..
Ha det bra nu och njut av ledigheten vad du än gör:-)

Susanne sa...

Blir det dåligt väder under min sista semestervecka så ska jag rensa och slänga.

Veiken sa...

Här är det massor av "för mycket" Jag rensar och rensar, men det händer inte så mycket ändå, tyvärr! :(

Mia sa...

Här skulle det knappast löna sig att åka ner för att köpa alko....Sverige är ett låååångt land :-)
Ha en fortsatt go semester Micke, försök att njuta också, inte bara städa och röja ;)
Kram till er...

Lotta sa...

Hemma är alltid hemma! Men så vackert land vi bor i, lite svårt att slita sig från alla dessa fina ställen. Men nu är vi hemma, pappa är mera än nöjd och det är det viktigaste.
Röja är något jag hållit på med i många år nu tycker jag. Evighetsgöra. Sonen erbjud sig att hjälpa till, han skulle slänga allt på en och samma gång sa han, men där satte jag stopp. För tänk om jag hade behövt något av de han kastat. De har mycket roligt åt mig och mitt sparanade min barn.

Lycka till!

:-)

aino sa...

nog tycker jag att borta bra men hemma bäst stämmer på mig. det är kul att se nya ställen, men jisses så härligt det är att komma hem!
köper gärna och mycket alkoholhaltiga drycker utomlands. dock är jag mycket tveksam till att köpa vin i mataffären, jag tror att det nog gärna tråkiga viner som finns där, inte alls samma utbud som på bolaget. det märker man ju utomlands i mataffärerna, bättre viner får man om man går till vinaffärerna eller vingårdarna.
röjandet pågår fortfarande, fast vi röjde som sjutton innan flytten. vi har alldeles för mycket grejer, sant som sagt.
ha en skön semester!
aino

Per-Anders sa...

Fast ibland kan det bli lite för mycket av det goda. När jag var i Prag härom veckan drack jag öl varje dag i en vecka. Jag gillar öl men då blev det för mycket. Nu är jag inne i en återhämtningsfas så att jag klarar att börja dricka öl igen.

Veiken sa...

Din semester har ju börjat bra med många plusgrader...

Herr Nilssons Fru sa...

De där "inhandlarlandet" var gubben och en av sönerna i oxå förra veckan :) vi har ju relativt när. Jag gillar Tyskland, vi var där i våras några dagar, just när uteserveringarna öppnade i mars..e e gott att kunna sätta sig o äta något, dricka något gott utan att plånboken töms vid första drickan :) som här....
De e kul att komma bort men alltid så skönt att komma hem igen :) vad är väl som hemmets borg? men ibland behöver man se något annat ju.

Njut nu av semestern, bara va, bara njut bara samla energi o lev livet.
Kramiz

Camilla sa...

Ibland måste man ta itu med en rensning.
Och det känns såå bra då det är gjort.
Men av en konstig anledning så har dessa förråd en förmåga att bli proppfull ganska snabbt igen ;)
Ha det bäst!