söndag 26 oktober 2014

Nja

Så mycket bättre där igår...Orup är ju bra i sig...men nu lägger jag ner den serien för denna gång.
Kan omöjligt få samma känsla för denna säsong som jag haft tidigare säsonger....tyvärr.
Känns trist på nåt vis men det är som det är.
Artisterna var för sig är säkert bra och så men det känns som man denna gång tagit "bottenskrapet" över artister som man tror tittarna vill se.
Jag kan ha fel förstås..som så många ggr förr.

Söndag?
Jo..efter en natt med katter högt och lågt med resultatet att sömnen blivit lidande så är jag riktigt trött denna dag.
Trots en timmes extra sömn efter tillbakadragandet av klockan så är det som det är.
Jag är svintrött helt enkelt.

Men i morgon påbörjas ju "semestern" på jobbet, endast en handfull ungar på fritidsavdelningen som "andra" ansvarar för...lärarna kommer att ha
"ämneskonferenser" och sen försvinner även de på tisdagen så att man får vara ifred.
Har ju mitt bananskal på ett av skåpen att ta hand om som jag skrev om härom dagen..jorå..det låg kvar på samma ställe i fredags :)
Operation "Bananskal" tar sin början på Tisdag 08:07...ska bli spännande ;)
Lovar att fota förfarandet och lägga ut här.


Ha en skön kväll därute.

12 kommentarer:

BP sa...

Såg inte programmet med Orup, men läste i någon tidning att du inte är ensam om din åsikt.

Den här årstiden gör mig alltid trött. Grått, regn och en himla blåst gör att jag helst inte ens vill gå ut. Men idag var åtminstone halva dagen halvsolig...

Ska bli kul att få se dina sysslor nästa vecka dokumenterade här;-)

Eva Trillian sa...

Även i det här hushållet lades Så Mycket Bättre ner - efter första programmet redan. Ännu ett programman inte behöver titta på ;)
Höstlov :) Yeay! Avbrott i rutinerna men ändå full rulle! Lite semester HADE ju inte suttit fel ;)
Önskar dig en bra höstlovsvecka!

Rantamor sa...

Ska verkligen bli spännande att se ditt bananskalsprojekt i veckan, hoppas bara inte det har blivit en svärm med bananaflugor när du kommer på måndag !!

Ja du det där som skulle vara så mycket bättre blev nog så mycket pinsamt tyckte jag. Nu gillar jag ju Amanda och Ola Salo, men resten...jag vet inte, och Carola är ju inte alls i min smak, hennes påklistrade leende och kristna tonfall, får mig att känna mig som att jag var lite eljest som vi säger här i norr....

Nä får nog hitta på någon annan fredagsunderhållning.
Idag var vi ute vid havet och fotograferade stormen, riktigt mäktigt.

Tjingelingen från Rantamor.

Gubben sa...

Tror att programmet kanske gjort sitt som de flesta av programmen på tv4. Idol är ytterligare ett program som borde begravts för flera år sedan.

Ejris sa...

orup är ingen favorit det är det nog ingen av dem som är i år...jo Amanda har en fin röst men inte min musik smak. Vi glor så länge det inte finns nått annat att glo på =) o så diskuterar vi om det är bra eller uselt.....tyvärr åker väl näsorna ner i telefonerna lite för ofta vis "familjetids tv"

Warglycke sa...

Såg det bästa... Ola Salo. Resten kan jag skippa.

Jo, såg Orup också... därför skippar jag resten. Inte bra.

De kunde haft Ola Salo i alla programmen. Då kanske jag sett alla. Men nej, jag lägger ner. Sämsta hittills.

Andra året i Hjo sa...

Orkar nog inte heller hänga på Så mycket bättre. Carola är inget för mig, som jag sa i förra kommentaren.

znogge sa...

"Så mycket bättre" har alltid varit ett av mina favoritprogram men även jag börjar få samma känsla. Det är inte alls samma med årets artister. Eller är det så enkelt som att man börjar tröttna på konceptet...

kalebass sa...

Så mycket bättre blir det nog inte. Konceptet är nog som sagt lite utslitet. Det märks tydligt att dom medverkande försöker efterlikna tidigare artister; säger samma saker om kollegorna, blir känslosamma osv. Viktig är att det ingår såväl gamla som unga artister, och framförallt att dom har gjort flera kända låtar!!!

Soffie sa...

Jag gillar det å tycker många av artisterna är jätteduktiga så i brist på annat kommer jag kolla��den jag inte gillar är hon tant strul,

Lennart sa...

Det här höstlovet hade aldrig jag när jag gick i skolan. Jag hade bara påsklov och sportlov. Fast det är lugnt och stilla på jobbet... Angående katter, vi har ju fyra här, tre speedade killar som måste vara runt ett halvår. Jag har tappat räkningen på månaderna.
I alla fall så gillar de att ligga i min och A:s säng på nätterna. Speciellt just runt och på mina ben! Ibland kryper någon in under täcket och rullar ihop sig mot ena knävecket... Vissa nätter går det vilt till i sängen här, mellan katterna då menar jag... Två av de gillar att brottas och ta nacksving på varandra. Även det måste de hålla på med över mina vader! Det är många gånger jag har vaknat mitt i natten av att jag har fått en kattnos inkörd i örat och att en kattunge har lagt sig på kudden och kurrat högt! Det är även någon av de som tycker om att kliva upp på min kudde, ta tassen och dutta med den några gånger på min ena kind mitt i natten...
Vi har ju en pizzeria här vid vårt torg, jag har erbjudit mig att gå dit och sälja katterna till pizzamannen där, kanske han skulle ha nytta av köttet? Men då fnyser A åt mig.
Det jag undrar är, kan jag lämna in katterna på BUP och få en diagnos på de? Kan vi få en massa bidrag för det då? Det skulle vara trevligt, de äter ju som hästar också. Jag får ständigt springa till Willys och köpa kattmat och kattsand. Några gånger har A skickat iväg mig väldigt lättklädd och med bara tofflorna på kvällen för att maten har varit slut. Då har jag alltid fått höra i kassan, Jaså katterna har ätit slut på maten igen!
Du ska veta att vår familj är välkänd i vårt område. Det går förbi folk utanför huset, pratar och pekar mot vår balkong.

Herr Nilssons Fru sa...

Så mycket bättre - har varit bättre, ja, men ge upp tänker jag inte, jag tycker det är kul att på sätt o vis lära känna artisterna lite mer utanför själva uppträdet. Allvarligt talat är de många av årets jag inte sett eller hört tidigare, men så är de ju, man kan omöjligt hänga med alla, de är ju några stycken,

Din katt här i börjar skrämmer vettet ur en när man kommer in :) måste vara en vaktkatt!!

Jaha då får vi vänta på bananskalet :)
Kramiz