fredag 3 oktober 2014

Ytterligare en vecka avklarad.

Och det började med en rejäl förkylning på måndagen, hujeda mej, en av töserna jag hjälper på lektionerna beordrade mig stanna hemma på tisdagen om det inte blev bättre, annars skulle hon skvallra för rektorn;)
Men en tidig insomning på måndagskvällen rättade till läget och det var ju bra.

Har ju varit "gräsänkling" hela veckan också, har mest legat på soffan efter jobbet och "frisknat på mig" hela veckan....så nu är man nästan helt återställd när frugan kommer hem imorgon eftermiddag.
Har städat lite här efter kneget, diskat och "fejat" så det stått härliga till...eller "härliga" och "härliga", det är väl en lätt överdrift, men lägenheten klarar en okulärbesiktning iallafall och det är ju inte så illa om man så säger ;)

Men nu ska helgen avnjutas så mycket det går, snart är måndagen här igen...grymma öde det där...man kommer banne mig inte undan den där måndagen hur mycket man än försöker..bara att finna sig i...tyvärr.


Ha de gott nu allihopa...det ska jag.



10 kommentarer:

Rantamor sa...

NEJ, NEJ inte tänka måndag på fredagkväll heller, då är du lite illa ute. Nu ska du njuta av din städade lägenhet och att fina frun kommer hem och länkar sig till sin fina man.

Sen ska ni sitta å njuta utav att ni har det bar och har varann...
va löjlig jag låter men du vet vad jag menar kanske.

Livet ÄR för kort för att bara slarvas bort.

Tjingelingen från Rantamor.

Rantamor sa...

Ha det bar ska ju vara ...ha det bra !!
Ha en galet bra kväll.

Jag sitter med ett glas vitt nummer två....

BP sa...

Å eftersom din fru är liiite äldre än du så tror jag att hon bär glasögon. Å dessa är ofta inte det nyaste = synen är "oskarp". Så lägenheten klarar nog en okulärbesiktning;-)

Tyckte i morse att det var "hell" att gå upp ur min fina säng - det var grått och det regnade. Höstdepressionens första tecken... Men sedan blev det soligt och 17,4 grader, så nu är jag glad och pigg igen och ser fram emot en solig helg.

Ha en fin kväll och helg Micke - å skål förresten:-)

Gubben sa...

Ha en bra fredagskväll och tänk på att fredagen betyder att det är närmare till måndagen än vad det var i tisdags.

Anonym sa...

känns som att du tycker det int eär kul med måndagar:)

Eva Trillian sa...

Nejvetduvad! Man kan inte sitta på fredagen och fundera över måndagens ankomst! Fel! Man KAN däremot redan på måndagen fundera över fredagens ankomst ;) Helt ok!
Tänk om - gör rätt ;)
Önskar dig en skön helg!

Annika sa...

å jag avslutade minvecka med förkylning...så jag "slipper" städa.För kurera mig må ju gå före eller hur?

Nina Warglycke sa...

Ja... passa på att njuta nu!

Susanne sa...

Jag tillhör den skaran som gillar att gå till arbetet å¨måndagar, men jag brukar inte tänka på det på helgen ;)

Veiken sa...

Måndagar är väl härliga! Då är det ju nästan helg igen! ;) Hahaha!