lördag 3 januari 2015

Dags för jobb snart då.

Efter en längre tids ledighet är det dags att på Måndag återgå i aktiv tjänst.
Har just sorterat och skrivit in lite noteringar från sista veckan innan julledigheten påbörjades...ja..jag vet...skulle gjort det innan jag gick hem där...men det blir som det kan ibland.


Men nu ska vi avverka resten av helgen..är ju Lördag idag och mycket tid kvar innan väckarklockan vaknar till liv nånstans efter 06:00 på Måndag.
Hur fördriver man bäst tiden då?
Väldigt individuellt det där förstås..en del går ut och promenerar av sig lite extrakilon så här efter all jul och nyårsmat.
Andra umgås med familj och vänner.

Jag då?
Soffan naturligtvis...nån bra film...lite god julchoklad...ja...lite...har ju nästan lyckats göra slut på de där obligatoriska chokladkartongerna som ramlar in i det guldkryckianska hemmet i jultider, men lite finns ännu kvar...tar slut innan denna kvälls avslut...jag lovar och svär ;)


Nya Beckfilmen då?
Vad tyckte ni om den?
"Rum 302" hette den...såg den just här.
Lovande minst sagt...alla 8 kommande filmer släpps på DVD efter att de visats på "C More"....den andra sänds nån gång här i Januari.
Som sagt...lovande....gillar ju "Beck" jag....bra filmer allihopa.

Men nu får ni ha en fortsatt fin helg...vi ses.



12 kommentarer:

znogge sa...

Usch ja, nu börjar vardagen närma sig. Får väl fundera på hur jag ska hantera detta bistra faktum...

Ha en bra lördag!

Per-Anders sa...

Jodå, jag såg Rum 302 på Swefilms. Den var ok. Allt var sig likt. Om det är bra eller dåligt får man avgöra själv.

Veiken sa...

Oj, är det redan dags att gå till jobbet! Tiden går fort när man är lycklig! :)

Gubben sa...

Missade filmen, såg tolv år som slav igår. Ledig fram till onsdag, sedan tillbaka till verkligheten. Var är lottogudinnan någonstans??

Lotta sa...

I min nya lya så är TV-utbudet inte så stort. Jag och tv brukar inte vara vänner men jag gillar att kolla på Beckfilmerna. Får hoppas att jag kan hyra dem framöver eller om det finns någon snäll granne som kan bjuda in mig :-)
Trevligt att du får börja jobba på måndag, det måste ha varit tråkigt att vara ledig sååååååå länge :D

Ha en skön ledig söndag!

Mia sa...

Skit också, jag har ju inte C More, synd för jag gillar också Beck o Co (inkluderar grannen)
Ha det så gott nu, de sista dagarna eller dagen av ledigheten, själv avvaktar jag med jobb till onsdag ;)

Rantamor sa...

Usch ska du jobba imorron, men börjar ungarna på skolan på måndag och sen ledig på tisdag ???
För visst är det trettondagsafton på måndag, eller är jag ut å cyklar som fru Hansson ???

Beck är bra han, vi får väl se dom när dom nångång kommer på dom vanliga kanalerna.
Kollade på "Den fjärde mannen"...
lite rörigt i början tyckte jag men det blev bättre. Två riktiga karraktärer i filmen var ju Lassgård och Malmberg.....

Tjingelingen från Rantamor.

Herr Nilssons Fru sa...

Jobb i morgon - men min gubbe är konstigt nog ledig (de händer sällan :)

Beck, sedan jag såg den första har jag varit djupt förälskad i både Mickael och Peter, inte som i gubben då utan som skådespelare - de e underbara.
Men vi har inte den kanalen o jag tänker inte skaffa den, vi har TV för en förmögenhet tycker jag o sällan man kollar. Jag väntar, för de kommer som du säger snart på DVD o säkert på Nexflix oxå. Ja jag hoppas de varjefall.
Go fortsättning nu.
Kramiz

Unknown sa...

Beck är bra gillar de filmerna skarpt

Nu har jag läst i kapp efter semestern
Så nu kan du kommentera hos mig igen :)

Andra året i Hjo sa...

Kan se Beck-filmerna utan att slå av. Men nog föredrar jag Sjöwall/Wahlöös polisromaner även om de är gamla vid det här laget. Martin Beck är en helt annan Martin Beck där. Och var är Rönn, Melander och Kollberg? Ja ja... Alltid är det något.

Susanne sa...

Jag har den turen att min arbetsgivare ger oss klämdagar, så jag börjar arbeta på onsdag. Skön start med kort vecka.

Maya sa...

Tycker det ska bli skönt att börja jobba igen. C-more. .. nått nytt? Eller alla kan se det?