fredag 29 maj 2015

Cancer.

Jo...skit det där som vi alla vet :(
En eftermiddag i veckan har eleverna något som kallas "Elevens val", det kan vara vad som helst, skolämnen, fotboll, nyhetsredaktion, ja, vad som helst.
Men nu började en sådan grupp, det var nyhetsgruppen som slog in på ett annat spår, man började "pärla" och satte ihop armband till förmån för "Barncancerfonden".
"424" står för området de kommer ifrån...Angered.
Andra "Elevens val" grupper nappade också på detta och nu är de igång en hel hög med ungar som vill göra något för sina medmänniskor.
Köpte naturligtvis två..ett till mig och ett till frugan...50 spänn styck.
Det minsta man kan göra när det gäller en sådan grej...för som sagt...Cancer är skit :(



Men nu är det helg...är helt slut i bollen efter en tuff vecka...kopplar ur hjärnan nu för ett par dagar...kommer in och kollar till er i helgen.

Ha de bäst :)

4 kommentarer:

Mia sa...

Jag önskar dig och frugan en riktigt fin helg!

Än finns det hopp för mänskligheten med sådana elever! Jo, cancer är vi nog alla drabbade av på något sätt. Många drabbas av det, andra har närstående som drabbas. Livet är tufft för de drabbade.

BP sa...

Bra gjort Guldkryckan. Själv bär jag ett "Fuck Cancer" armband runt handleden. Har gjort det sedan min bästa vän N dog 2012. Tar aldrig av mig det, trots att maken tycker att det där med "fuck" kanske inte ser så bra ut på en tants handled. Med det struntar jag i.

Vilket fint initiativ! Även om man ju inte vet vad 424 står för om man bor i 08;-)

Cancer är skit - så egentligen är jag ganska såstolt över mitt Fuck Cancer armband. Å du - jag köpte det inte ens utan fick det av en kollega (Susanne som du känner via bloggen) vars syster dött i cancer några veckor innan min bästa vän N gick bort...

Eva Trillian sa...

Tummen upp för alla goda strån som dras till stacken som heter Utrota Cancer - och tummen ner för att det ens behövs.

Unknown sa...

ja det behövs själv har jag lagt ut på min blogg en shop för att bidra med köp av ett litet smycke

http://rothvoss.se/enblogheltenkelt/blog/2015/05/27/hjalp-barncancerfonden-hjalpa/