tisdag 10 juli 2018

Semester 2018.

Jo, den är inledd, en vecka har gått och det är väl ungefär så lång tid det tar för undertecknad att psykologiskt inse att det faktiskt ÄR semester.
Blev ju en tur till Danmark i fredags med yngsta dottern och frugan, Fredrikshamn, staden alla göteborgare förr åkte till med Stenaline för att köpa billigt kött och öl.
Idag känns det nästan som en liten spökstad innan man kommer in i de mer centrala delarna, nedlagda affärer lite varstans, en del byggnader finns inte kvar alls.
Men det är väl det som kallas utveckling antar jag.

En gammal "klenod" från förr.

Idag består förtjänsten av att köpa massa öl i Taxfreen, och en massa "godis" i form av snask och parfymer.
Ja, lukta gott ska man väl antar jag och tandläkaren ska väl ha sitt antar jag också ;)

Fem veckor återstår av denna semester, förra årets ledighet bestod av sjukhusbesök och operation, i år tänker vi inte ens gå till vårdcentralen ;).
Så länge hälsan står oss bi så behövs inte så mycket annat, livet är gott för närvarande och ska förhoppningsvis fortsätta så.

Men nu....en "kall"...på återseende.






4 kommentarer:

Susanne sa...

Jag har inte ens startat min semester ännu, arbetar 5 arbetsdagar till. Att semestra i Danmark är himla trevligt tycker jag.
Ha en fortsatt trevlig semester.

znogge sa...

Så härligt att denna sommar blivit så mycket bättre för er för den förra var inte rolig. Fortsätt nu att njuta av ledigheten. Jag har knappt fem veckor kvar av min men just nu känns det ok!

Kan tänka mig att Fredrikshamn blivit som Dragör. Dit åkte man förr från Limhamn för att handla billigt eller köra ut i Europa. Sedan båtarna försvann och Öresundsbron byggdes är Dragör också nästan en spökstad.

Ha det fortsatt gott!

BP sa...

Tusen tack för dina kommentarer! Nu har du ju semester, alltså borde du kunna lägga upp ett inlägg varannan dag tycker jag;-)

BP sa...

Me again!
Där kom det första semesterinlägget alltså. Bra där:-) Fem veckor kvar av semestern låter underbart, speciellt med tanke på det här härliga vädret. Bortkastade pengar att åka söderut, där det är ungefär samma väder som här. Bästa sommaren ever - tror jag.

Underbart att höra att din fru mår bra efter operationen. Vårdcentraler besöker man inte frivilligt, så låt bli;-)

Fortsätt att njuta och glöm inte att blogga, för nu har du ju tid till det;-)