torsdag 6 juni 2019

Nationaldagen.


Lite fika igår då...Eid-fika var detta...mycket sötsaker och undertecknad fick bita ihop för att inte prova på allt...har ju redan en viss "rondör" och dessutom diabetes...men gott var det.


Jag ska väl inte påstå att lägenheten fick genomlida en storstädning igår....men lite blev det iallafall.
Inte så kul men nödvändigt inför Nationaldagen.
Eller nödvändigt och nödvändigt förresten...är väl min fobi för att få oväntade besök som ställer till det....vore bättre om folk ringde och begärde audiens tre dagar i förväg som brukligt är i finare kretsar, bor ju ändå på femte våningen menar jag. ;)

Igår på kneget då...bilden talar för sig själv:
Lite tomt var det ju....eh...ja....lite trist för undertecknad men jag är en förstående människa fylld av empati....eller nåt ;)
Ungarna har redan i sitt huvud gått på sommarlov....så även jag.

Men nu....länge leve Konungen och Sverige.

Vi ses.

4 kommentarer:

Mia sa...

Sötsaker kan vara svåra att stå emot när de ställs framför näsan!

Städning... hmmm... får ta ett tag idag, ifall oväntat besök kommer. Kommer väldigt sällan oväntade besök hos mig :-)

Önskar dig en behaglig nationaldag oavsett om du firar den eller ej. Jag tillhör de som inte firar... satte betydligt större värde på annandag pingst som helgdag på den tid jag arbetade.

Znogge sa...

Vi är nog många som mentalt redan är på sommarlov skulle jag tro!
Trevlig nationaldag :D

BP sa...

Nu är jag raka motsatsen till dig. Ställs det fram sötsaker så är jag inte det minsta sugen. Fram med tapas istället, tack;-)
Skrattade gott åt städningsförsöket. Personligen tycker jag ju att jag hellre städar efter besökt har gått, för annars måste man ju göra det två gånger;-)
Klart du är fylld av empati när du ser de tomma bänkarna och du kan sätta dig i ett hörn och ta en cigg eller nåt istället;-)

Veiken sa...

Härligt med sommarlov. Hela långa sommaren ligger framför oss. Tack för det!
Dom där sötsakerna - farligt, farligt, men härligt, härligt!
Ha det gott!