söndag 18 augusti 2019

Pensionspengar.

Det sprack i fredags också...ett rätt och ett tillägsnummer...men inte ens de två var i samma rad :(
Ja..om man ska pensionera sig så krävs det ju lite "Flis"...pengar pengar pengar...det styr ju allt i vår värld även om många säger att "pengar är inte allt".
Visst...pengar ÄR inte allt men det är en stor del av det mesta iallafall......såååå....jag satsar en slant i veckan för denna möjlighet till ekonomisk frihet att göra vad jag vill.


Söndag är det visst...imorgon har vi sista dagen utan ungar på kneget, det sista ska ställas i ordning...schemat ska väl bli färdigt för lärarna och eleverna...två olika scheman det.
Själv är jag ju på fältet hela tiden så jag behöver inget eget schema...dock behöver jag ju ungarnas för att kunna lägga upp det på ett bra sätt så det fungerar för alla.
Spännade...eller nä...sådant skriver man ju bara om man inte vet vad man ska säga/skriva...men lite intressant är det ju trots allt...jo.

Våran estetiskt tilltalande trappa på högstadiet ;)

På återseende.

7 kommentarer:

BP sa...

Pengar är inte allt, de gör en inte lycklig, men vilket bra sömnmedel de ändå är, eller hur;-)

Trappan är riktigt snygg, hoppas den används flitigt istället för hissen i bakgrunden. Det där med motion du vet;-)

Det skulle vara roligt att veta vad du egentligen gör med/åt/för ungarna. Här fick du ett kostnadsfritt förslag till ett blogginlägg;-)

Ha en bra vecka nu!

Mia sa...

Jag spinner vidare på BP:s tankar. Utan pengar, eller i brist på pengar kan göra de flesta sömnlösa! Nej, pengar är inte allt, men de är viktiga och har man inte allt för ont av dem så ger de litet "grädde på moset".

Njut av morgondagen, resten av veckan behövs du på ett annat sätt, misstänker jag.

Ditte sa...

Pengar kan ge en viss frihet så är det ju. Och att chansa på en högvinst då och då kan ju ge utdelning. Det är ju dock sällan inkomsterna man blir rik på utan utgifterna. Nåja, rik blir man nog inte heller.

Trappan gillade jag också och såg genast framför mig elever som åker utför på räcket...Jaså inte.

Önskar dig en bra måndag och passa på att vila upp dig inför mötet med eleverna på tisdag.
Ha det gott!

Susjos sa...

Jo, visst är det så att pengar betyder en hel del, och visst önskar man alltid att man hade mer!
Gillar också trappan!
Önskar dej också en bra måndag och sen en fortsatt start med eleverna på tisdag!
Ha det bra!

Znogge sa...

Pengar är förvisso inte allt men nog ger tillgången en viss frihet. Pensionen lär tyvärr inte bli så imponerande. Vi har ett stående lotto sedan många år tillbaka men hittills har det bara varit småsummor men vem vet... Hoppas kan man ju alltid göra!

Ha en bra start på veckan!

Ama de casa sa...

Pengar är inte allt, men det underlättar onekligen tillvaron :-)

Hoppas den här sista elevfria dan blir (blev?) jättebra. (Jag är lite efter i tiden just nu... ;-) )

Ha en fortsatt fin vecka!

Jennifer sa...

Ja pensionen är tyvärr inte mycket att hurra för nu för tiden :/