torsdag 3 oktober 2019

Inspiration?

Ibland tryter det...inspirationen för att kunna sno ihop ett bra inlägg på bloggen...men så är för många andra också...jag är ju inte unik på något vis.

Brukar kolla runt lite på andras bloggar nästan dagligen och kan ju på det viset få mycket inspiration men ibland hjälper inte ens det...då är det ju bara att slå igen laptopen och på ren gammaldags svenska "skita i det".
Men oftast...så kommer ju inspirationen till sist lite skamset smygande runt hörnet:ehumm..host host... jag är här nu, var det nåt du ville eller? ;)

Katter kan ju vara en stor inspiration för undertecknad...fast jag har ju inte en kattblogg så det blir väl ganska så sparsamt med de inläggen....fast det är kul med katter tycker ju jag och många andra med mig...men ändå...lite lagom är ju som bekant bäst.
Kollektivtrafiken då...inspiration?..nja...nä...fast en och annan knepig varelse hade man ju kunnat föreviga därifrån...nja...nä...det får nog vara.

Men jag gillar att åka kollektivt...inte så mycket för miljön...det är ju mera en bonus...men alla de underliga människor man kan råka på...intressant många ggr...som kvinnan som glömt trycka på stoppknappen men ändå tyckte chauffören skulle stannat då hon alltid gick av där.
Högljutt uttryckte hon sina åsikter om hans personlighet...jag tyckte inte alls han såg ut som som en kvinnlig del strax nedanför naveln...fast jag hade ju inte glasögonen med mig förstås ;)
När hon gått och bussen fortsatte sin planerade färd hördes några väl utvalda meningar av ruggig karraktär från den kränkta chauffören...det var väl inte mycket bättre kanske men jag förstod honom trots allt..han gjorde ju bara sitt jobb.

Ja...nu blev det ju lite från kollektivtrafiken iallafall...där ser man så det kan gå.

Ha det bäst nu.









5 kommentarer:

Mia sa...

haha, jadu, hur skulle chauffören veta att kvinnan ville stiga av precis där hon brukar. Inte ens säkert hen hade koll på att hen var med. :-) Trist när folk högljutt klagar på andra när de själva har gjort fel! Snacka om att vara självkritisk! Jo, kollektivtrafiken är toppen

Jag har bil, men det blir inte många mil om året. Jag använder den aldrig här i centrum, den får rulla när jag ska "storhandla" om jag gör det i mitt ensamhushåll. Händer inte varje vecka. Utflykter till skogen eller andra utflykter, till ena sonen, ja, då blir det bilen... Med andra ord har jag inga tankar på att göra mig av med den heller :-)

Katter, ja, de är trevliga djur. de är mina favoritdjur som sällskap. Men jag gillar hundar också, om de är någorlunda väluppfostrade! Annars är de inte så trevliga, tycker jag.

Ama de casa sa...

Kattbilden är ju hur fin och inspirerande som helst! :-)

Haha! Otrevlig kvinna där, men jag kom osökt att tänka på när vi ("alla" som jobbade på Skansen) kom med den tidiga 47:an strax före 7 på morgonen. Då var det "förbjudet" (en oskriven lag) att trycka på stoppknappen när vi kom nedanför Sollidsporten. Om chauffören sen missade att stanna (nybörjare!) så blev han utbuad av hela bussen. Haha! Man har inte roligare än man gör sig på mornarna ;-)
(I rättvisans namn blev en person som tryckte på "stopp" där också utbuad. Så fick man INTE göra. Nybörjare! ;-) ).

Ha en fin kväll!

Susjos sa...

Kattbilder får man inte nog av, saknar vår Maja så otroligt! Så jag tackar allra ödmjukast för kattbilden!
Ja, på bussarna kan allting hända, idag på bussen på väg in till stan så ringde min mobil, ett för mej okänt mobilnummer dök upp, jag bestämde mej i sista stund för att svara ( jag hör ju så dåligt), en mansröst hälsar artigt och säger någonting mer som jag inte hör, men jag tror direkt att det är en försäljare och säger tack men nej tack och lägger på. Men personen ringer igen, och av någon anledning så svarar jag igen, och det var väl tur det, för det var ett blombud som ville leverera blommor,och ville ha portkoden! ;-D
Ha det gott!

BP sa...

Är ingen kattmänniska men bilden på katten är helskön! Vilken posering för dig och oss som läser din blogg. Bästa kattbilden jag sett på länge! Du kanske borde börja med en kattblogg, då du har fyra katter som säkert kunde leverera bloggfoder varje dag;-) Å jag lovar att jag ändå skulle fortsätta läsa din blogg;-)

Tycker synd om chauffören där. Jag menar det är ju dessutom olika chaufförer varje dag, så hur f*n skulle han ha vetat att kvinnan kliver av på den hållplatsen varje dag.

Ditte sa...

Visst är det så att inspirationen inte alltid liksom finns där när man vill. Och då får det väl vara. Kattbilden är härlig och visst ger den inspiration. Vad gäller kollektivtrafiken kan den också vara inspirerande. Ibland. Och att titta på folk kan ge många tankar.
Ha det fint!